• 0

Live chat functie in webshop?

Hallo HL-ers,

 

Over 2 weken gaat mijn nieuwste webshop open.

Deze webshop is volledig gericht op de zakelijke markt, particulieren kunnen niets met onze producten.

 

Nu had ik het idee om een live chat te plaatsen...

Ik ben wel benieuwd wat jullie van zo'n functie vinden?

 

Voordelen.

- klant heeft binnen 1 muisklik contact, wat weer een email openen scheelt.

- stukje service en bereikbaarheid naar de klant.

- direct antwoord op de vraag.

 

Nadelen.

- er zal bijna continue een persoon hier mee bezig moeten zijn, zeer tijdrovend.

- vragen worden gesteld, welke al overduidelijk in de FAQ staan.

 

Graag jullie kijk hier op.

 

Zelf zie ik het steeds vaker op consumenten webshops, vinix bijv.

Snel even een vraag in het chat venster typen en binnen een paar minuten een antwoord.

Hier zit een heel web team achter, maar het neemt wel de drempel weg van het mailverkeer.

 

Wat vinden jullie?

 

Groeten,

 

 

 

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zowel een vast-telefoonnummer als een live-chat op mijn website en de live chat wordt veel vaker gebruikt dan mijn telefoonnummer.

 

Het contact is heel laagdrempelig en mensen gebruiken het om soms te onderhandelen en de laatste twijfels voor aankoop weg te halen.

 

Mijn mening is dat het een geweldige tool is die bij mij al voor meerdere extra verkopen heeft gezorgd. De keerzijde van de medaille is wel dat het inderdaad veel tijd kan kosten.

Online op Maat - Dropshipment Webshops en Online verkopen

http://www.onlineopmaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de links, zal deze doornemen.

En de zoekfunctie voortaan even raadplegen.

 

Uiteraard duidelijke vermelding telefoonnummer etc.

 

Goed om te lezen Remco, er word dus zoals ik al dacht goed gebruik van gemaakt.

Als het klanten en werk opleverd dan is het niet erg om er tijd in te stoppen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bellen én chatten aanbieden kan natuurlijk ook laagdrempelig werken, maar verlies je niet in teveel webshops en communicatiekanalen. Geen idee hoe druk jullie binnendienst op dit moment is. Bij mondeling contact kun je veel beter uitvragen en inspelen op de wensen van klanten en bijverkopen realiseren, is mijn ervaring.

 

Ik heb zelf ook een tijdje de live chat op m'n mobiel gehad, dan reageer je tenminste snel, ook 's avonds en onderweg, maar heb je niet altijd alles bij de hand. Een ander nadeel kan zijn, dat je de chatters niet makkelijk opnieuw te pakken krijgt, maar het opmaken van een balans van voor- en nadelen is uiteraard een eigen keuze en anders is installeren altijd het proberen waard!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De telefoonnummer groot op je website plaatsen is zeker een vereiste, maar ook een chat tool heeft zijn voordelen:

 

- de chat sessie kost meestal minder tijd dan een telefoongesprek

- het geeft extra vertrouwen omdat de tool het idee geeft dat iemand op de website aanwezig is

 

Mijn eigen ervaring is dat mensen toch sneller bellen dan chatten.

Ik heb een korte tijd geleden een review over Zopim op mijn blog geschreven (link via mijn profiel), met dit soort tools kan je erg goed klanten helpen omdat je precies zien kan welke pagina een klant bekeken heeft.

 

Dus is zeg doen :)

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Het is een lastige omdat je eigenlijk continu iemand achter een pc moet hebben zitten om die chats op te pakken, en die kan met goed fatsoen eigenlijk ook geen pauze nemen of zelfs maar naar het toilet - bij een live chat verwacht je live antwoord, geen 5 minuten later.

 

Ik weet niet of dat praktisch haalbaar is, maar indien niet kun je bijv een heel laagdrempelig contactformulier (naam, email, bericht) inbouwen met daarop de opmerking dat je binnen een uur antwoord zult krijgen binnen kantoortijden. Dat is een belofte die je veel gemakkelijker kunt nakomen dan altijd live aanwezig zijn: als je het een uur geeft kun je desnoods nog even je auto aan de kant zetten en een antwoord formuleren als je onderweg bent.

Link naar reactie
  • 0

Als je een live chat installeert op je shop, zorg er dan in elk geval voor dat alle verwijzingen naar de chat verdwijnen als je offline bent op de chat. Niets is zo raar als overdag op een shop komen waarbij er heel groot CHAT OFFLINE staat. Dan ben ik ook direct vertrokken.

Link naar reactie
  • 0

Als je een live chat installeert op je shop, zorg er dan in elk geval voor dat alle verwijzingen naar de chat verdwijnen als je offline bent op de chat. Niets is zo raar als overdag op een shop komen waarbij er heel groot CHAT OFFLINE staat. Dan ben ik ook direct vertrokken.

 

Das helemaal waar. Je kunt dit vaak eenvoudig oplossen met een stukje javascript code wat de chat weglaat indien offline. Ook zijn er apps beschikbaar voor veel chat plugins zodat je niet "offline" hoeft.

Heeft u een magento webshop? http://www.magento-trucs.nl voor veel tips & trucs!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.