Allereerst, ik hoop dat dit de juiste plek is voor mijn topic. Ik zag dat verwante onderwerpen hier stonden, vandaar.
Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben begin 20 en wil starten met het verzorgen van catering op een bepaald type evenement. Ik houd het hier bewust een beetje vaag, je weet nooit wie er meeleest, mocht er iets niet duidelijk zijn dan wil ik vragen natuurlijk altijd beantwoorden.
Ik heb ongeveer 10 jaar ervaring in horeca/catering, ben in het bezit van Sociale Hygiëne, ben bekend met HACCP. Ik heb een bedrijfsnaam, ben bezig met de KvK-inschrijving. Ik heb een evenement op het oog (in maart) waar ik graag voor het eerst aan de slag zou willen. Ik heb vrij duidelijk in mijn hoofd welke producten ik ga maken en hoe dat moet. Ik kan voor de productie beschikken over een professionele keuken. De productiekant komt dus wel goed. Ik heb beschikking over (wat) spaargeld, dus de financiering is in ieder geval voor mijn eerste klus geen probleem.
Ik maak me echter veel meer zorgen om de ondernemingskant, waar ik geen enkele ervaring in heb. Ik weet hoeveel bezoekers dit evenement gaat trekken, maar wat is nu een realistische manier om in te schatten wat je moet inkopen? Wat zijn realistische prijzen voor de verhuur van materialen? Wat is een normaal bedrag om aan een organisatie te betalen om er te mogen verkopen? Hoe begin je nu met acquisitie terwijl ik feitelijk nog niets kan laten zien? Na hoe veel tijd kan ik winst verwachten? Wat is een goed stappenplan? Ik weet dat dit erg specifieke vragen zijn waar jullie natuurlijk ook geen antwoord op hebben, maar qua zakelijke kant heb ik echt geen idee wat te verwachten. Ik heb gemerkt dat de horecaondernemers waar ik voor heb gewerkt er ook niet op zitten te wachten om dit soort dingen te bespreken. Daarom zoek ik mijn advies nu online.
Tot nu toe heb ik:
* Idee: gedetailleerd bedacht en doorgerekend. Ik verwacht dat er ruime vraag naar mijn product zal zijn. Ik ben zelf bezoeker van dit type evenement, ik denk dat ik dat kan inschatten.
*KvK: mee bezig.
*Productielocatie: waarschijnlijk beschikking over een professionele keuken.
*Opstartkosten: spaargeld.
*Ervaring: SH, HACCP ervaring. Ik kan volgens de regels voedsel bereiden.
*Eerst opdracht: heb een evenement op het oog. Ik ben van plan om ze morgen een email te sturen, is dat een juiste manier van acquisitie?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Penthesilea
Penthesilea
Allereerst, ik hoop dat dit de juiste plek is voor mijn topic. Ik zag dat verwante onderwerpen hier stonden, vandaar.
Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben begin 20 en wil starten met het verzorgen van catering op een bepaald type evenement. Ik houd het hier bewust een beetje vaag, je weet nooit wie er meeleest, mocht er iets niet duidelijk zijn dan wil ik vragen natuurlijk altijd beantwoorden.
Ik heb ongeveer 10 jaar ervaring in horeca/catering, ben in het bezit van Sociale Hygiëne, ben bekend met HACCP. Ik heb een bedrijfsnaam, ben bezig met de KvK-inschrijving. Ik heb een evenement op het oog (in maart) waar ik graag voor het eerst aan de slag zou willen. Ik heb vrij duidelijk in mijn hoofd welke producten ik ga maken en hoe dat moet. Ik kan voor de productie beschikken over een professionele keuken. De productiekant komt dus wel goed. Ik heb beschikking over (wat) spaargeld, dus de financiering is in ieder geval voor mijn eerste klus geen probleem.
Ik maak me echter veel meer zorgen om de ondernemingskant, waar ik geen enkele ervaring in heb. Ik weet hoeveel bezoekers dit evenement gaat trekken, maar wat is nu een realistische manier om in te schatten wat je moet inkopen? Wat zijn realistische prijzen voor de verhuur van materialen? Wat is een normaal bedrag om aan een organisatie te betalen om er te mogen verkopen? Hoe begin je nu met acquisitie terwijl ik feitelijk nog niets kan laten zien? Na hoe veel tijd kan ik winst verwachten? Wat is een goed stappenplan? Ik weet dat dit erg specifieke vragen zijn waar jullie natuurlijk ook geen antwoord op hebben, maar qua zakelijke kant heb ik echt geen idee wat te verwachten. Ik heb gemerkt dat de horecaondernemers waar ik voor heb gewerkt er ook niet op zitten te wachten om dit soort dingen te bespreken. Daarom zoek ik mijn advies nu online.
Tot nu toe heb ik:
* Idee: gedetailleerd bedacht en doorgerekend. Ik verwacht dat er ruime vraag naar mijn product zal zijn. Ik ben zelf bezoeker van dit type evenement, ik denk dat ik dat kan inschatten.
*KvK: mee bezig.
*Productielocatie: waarschijnlijk beschikking over een professionele keuken.
*Opstartkosten: spaargeld.
*Ervaring: SH, HACCP ervaring. Ik kan volgens de regels voedsel bereiden.
*Eerst opdracht: heb een evenement op het oog. Ik ben van plan om ze morgen een email te sturen, is dat een juiste manier van acquisitie?
Alvast bedankt voor alle mogelijke feedback!
Met vriendelijke groet,
Penthesilea
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42885-starten-catering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag