• 0

Meerdere bedrijfsnamen vermelden op één visitekaartje?

Geachte forumgangers,

 

Even een korte achtergrond. Ik heb na het twee jaar voltijd studeren aan de Radboud Universiteit besloten zelf het praktijk-manco binnen de universiteits-onderwijscultuur op te lossen door zelf een juridisch advies en incassobureau op te richten.

Inmiddels is dat uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf, en wel zodanig dat mijn studie in het gedrang is gekomen.

 

Inmiddels ben ik overgeschakeld naar een deeltijd variant van de studie rechten, en is ook die in het gedrang gekomen doordat ik nog twee andere projecten gelanceerd heb. Eén staat op het punt van lanceren, een tweede zit in de preliminaire fase aangezien er net pas financieringsgesprekken plaatsvinden.

 

Nou goed, to the point.

Ik sta op het punt om mijn eerste zakelijke visitekaartjes te laten drukken aangezien er de laatste tijd zich veel gemiste kansen hebben voorgedaan op onverwachte momenten, waarbij een visitekaartje erg waardevol had kunnen blijken.

Tot dusver heb ik altijd op mond-op-mond reclame vertrouwd.

 

Graag zou ik van jullie, mijn medeondernemers, horen of jullie het een zakelijke faux-pas is om één visitekaartje te drukken waarop alle drie de projecten vermeld staan?

 

Even voor de beeldvorming.

 

Het gaat om een geborsteld aluminium creditcard formaat kaartje.

Op de voorkant staan mijn naam, de woorden "Zelfstandig ondernemer en project realisator", mijn telefoonnummer en mijn drie zakelijke mailadressen. Op de achterkant staan de drie logo's van de ondernemingen.

 

Alle kritiek en opmerkingen zijn welkom, en wat ik me eigenlijk specifiek afvraag is wat jullie zouden denken als jullie een visitekaartje zou worden overhandigd met daarop een drietal bedrijven. Ook twijfel ik zelf nog een beetje over de tekst "Zelfstandig ondernemer en project realisator".

 

Dit is mij aangeraden of beter gezegd, gesuggereerd door één van mijn werknemers. Overtuigd ben ik echter nog niet.

 

Alvast bedankt voor uw tijd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het heel goed werkt. Visitekaartjes worden altijd tijdens of na een gesprek gewisseld. Jij kunt dan a.h.v. het gesprek even het logo en adres van het bedrijf omcirkelen dat dan van toepassing is. Ga je ook 3 boekhoudingen voeren als starter?

 

Bedankt voor uw enorm snelle reactie!

Nee, dat zal niet het geval zijn.

 

Officieel heb ik op het moment nog een eenmanszaak met twee verschillende bedrijfsactiviteiten.

Hieronder vallen het juridisch advies en incasso-bureau, en het intermediar business-to-businessplatform.

 

Het project waarvoor ik investeerder zoek, zal in de B.V. vorm gegoten worden aangezien daar ook meer risico mee gemoeid is en ik huis en haard daar buiten wil houden.

Link naar reactie
  • 0

Als de projecten erg uiteen liggen is het verstandiger om aparte kaartjes te maken voor de afzonderlijke projecten. Zo bedien je elke doelgroep apart.

 

Als je jezelf breed inzetbaar wilt profileren dan kun je de verschillende projecten met hun specifieke oplossing op je kaartje vermelden.

 

Zelfstandig ondernemer of enkel manager zegt niet zoveel.

Beter is te beschrijven wat je doet.

Project (wat voor project?) realisator.

 

Een kaartje kijk je eens na en surft eens naar een website.

Daarna vervalt de aandacht en het kaartje.

 

Beter is na te bellen en/of te mailen bij een hot contact.

Link naar reactie
  • 0

Beste Dutchmanticore,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Ik ben het eens met Bob: projecten zijn tijdelijk van aard en in verschillende levensfasen. BV A heeft niks van doen met de overige activiteiten. Logo's en huisstijlen kunnen ook onafhankelijk van elkaar wijzigen.

 

Aparte kaartjes maken en alle activiteiten noemen zodra deze interessant zijn voor gesprekspartners en deze vermelden op LinkedIn.

 

Waarom een duur, geborsteld kaartje als je kennelijk nogal actief bent als ondernemer (netwerker)?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Dutchmanticore,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Ik ben het eens met Bob: projecten zijn tijdelijk van aard en in verschillende levensfasen. BV A heeft niks van doen met de overige activiteiten. Logo's en huisstijlen kunnen ook onafhankelijk van elkaar wijzigen. Aparte kaartjes maken en alle activiteiten noemen of vermelden op LinkedIn. Waarom een duur, geborsteld kaartje als je kennelijk nogal actief bent als ondernemer (netwerker)?

 

Groet,

 

Highio

 

Bedankt, ik word in ieder geval zeer vriendelijk ontvangen! Verder wil ik jullie bedanken voor de kritiek en opmerkingen to dusver.

 

De bedrijfsactiviteiten lopen enorm uiteen inderdaad. Mensen in mijn omgeving praten over een effectieve cross-business marketing werking. Reden dat ik dit bericht heb geplaatst is dat ik twijfel aan die voorspelde werking omdat het dan misschien bij klanten overkomt als een 'spam'werking. Dit wil ik natuurlijk voorkomen.

 

De kosten zijn van ondergeschikt belang aan de esthetische kwaliteiten van de kaartjes.

Ik ben actief in sectoren waar veel concurrentie is. Daarom ben ik begonnen met ten eerste mijzelf kwalitatief onderscheiden, dit zeggen alle ondernemers, maar ik investeer een heel groot deel van mijn omzet in de kwaliteitservaring van de klant.

Dat wil zeggen dat ik dus ook wat betreft de kaartjes op moet en wil vallen. Het is een middel om mijzelf te profileren in wereld waar men vaak omkomt van de toegestopte zakenkaartjes.

 

Het is geen impuls aankoop, daar kan ik u van verzekeren.

Link naar reactie
  • 0

Een mooie quote:

 

"maar ik investeer een heel groot deel van mijn omzet in de kwaliteitervaring van de klant"

 

Kun/wil je daar wat meer over vertellen?

 

Een groot gedeelte van mijn omzet spendeer ik aan het gevoel (lees: expliciet niet de illusie) van betrokkenheid dat ik bij de klant creëer. Zo wordt er gedacht aan jubilea, verjaardagen, feestdagen en bepaalde contractdrempels.

Bij mijn juridisch advies bureau kun je denken aan gratis persoonlijke vertegenwoordiging voor consumenten, althans voor zover de manuren. Reiskosten moet ik echter wel rekenen.

 

Ik wil het wel graag kort houden echter, aangezien ik het topic niet wil laten ontsporen.

 

Kortom, ik vind het erg belangrijk dat de klant zich geen nummer voelt en dat mag ook geld kosten.

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies: niet doen.

 

Zelf heb ik het "probleem" ook.

Ik was vaak aan het uitleggen hoe het precies zat en dat hielp de klant helemaal niks. Ik profileer me nu duidelijk met verschillende kaartjes en dar geeft de klant ook duidelijkheid.

 

Aan de andere kant kom ik wel mensen tegen die dat wel zo doen. Ik denk dan vaak: je doet dus 3 dingen een beetje... (Je kan namelijk nooit voor alle 3 volledig gaan) Maar dan doe je hetgeen waar ik je voor nodig heb ook een beetje want je hebt nog 2 andere projecten er naast...

 

Ik zeg niet dat je niet er vol voor gaat, ik zeg alleen wat de beeldvorming vaak is.

 

Waarom niet drie kaartjes maken? Om de kosten hoef je het niet te laten toch?

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Als de activiteiten dicht bij elkaar liggen denk dat het wel kan. Of dat in jouw situatie het geval is kan ik lastig beoordelen.

 

Wat ik echter niet zou doen is het vermelden van 3 mailadressen. Een visitekaartje is persoonlijk, en daarop hoort een mailadres te staan dat direct door jou gelezen wordt.

 

Nu zal het zo zijn dat dat in de praktijk het geval is, maar als ik 3 keer info@... als mailadres zie staan heb ik toch de indruk dat ik met je secretaresse ga mailen en niet direct met een persoon. Vandaar zou ik adviseren: voornaam@onderdeming1.nl.

Link naar reactie
  • 0

Kortom, ik vind het erg belangrijk dat de klant zich geen nummer voelt en dat mag ook geld kosten.

 

En dat doe je met een extra duur visitekaartje?

 

Ik heb een tijdje rondgelopen met visitekaartjes die me omgerekend bijna 5 euro per stuk gekost hadden (dure designer denktijd en bureaukosten) en de 5 seconden WOW die dat opleverde verdampten tamelijk snel. Daarna krijg je natuurlijk de wat langere woohoow voor de extreem goeie dienstverlening. Maar die had ik ook zonder die kaartjes kunnen leveren.

 

Prioriteiten stellen. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat ik echter niet zou doen is het vermelden van 3 mailadressen. Een visitekaartje is persoonlijk, en daarop hoort een mailadres te staan dat direct door jou gelezen wordt.

 

Vandaar zou ik adviseren: voornaam@onderdeming1.nl.

 

Maar dan doe ik zaken met bedrijf 1 en mail ik naar info@bedrijf3.nl

Dat lijkt me ook niet wenselijk...

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Nog juristen en non-juristen die iets te zeggen hebben over het al-dan-niet afronden van zo'n studie?

 

Ik heb na het twee jaar voltijd studeren aan de Radboud Universiteit besloten zelf het praktijk-manco binnen de universiteits-onderwijscultuur op te lossen door zelf een juridisch advies en incassobureau op te richten. Inmiddels is dat uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf, en wel zodanig dat mijn studie in het gedrang is gekomen. Inmiddels ben ik overgeschakeld naar een deeltijd variant van de studie rechten, en is ook die in het gedrang gekomen doordat ik nog twee andere projecten gelanceerd heb.

 

Mijn advies zou zijn (als half-gesjeesde Master) om toch nog eens na te denken over de combinatie van studeren en ondernemen. Beschouw de bijzaken als bijzaken - probleem met visitekaartje ook opgelost - en maak misschien toch je studie af.

 

Spreid jezelf niet te dun uit. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.