Als startende zzp\'er plaats ik dakkapellen bij particulieren.
Ik koop de dakkapellen in bij de groothandel en plaats ze vervolgens bij de particulier. Mag ik op de factuur rekening houden met de forfaitaire verdeling?
De verdeling is dan 55% arbeid en 45% materiaal.
Ik kan ook de dakkapel apart op de factuur zetten voor 21% en daarnaast ook de 6% aan arbeid.
Mag ik een keuze maken uit een van deze twee opties?
Stel ik ga uit van de verdeling in % en het bedrag is 10000.
Is dit dan zo goed;
5188 aan arbeid
311 aan 6% BTW
3719 aan materiaal
782 aan 21% BTW
Totaal 10000
Wanneer ik niet gebruik mag maken van deze verdeling is dit dan goed;
Dakkapel plaatsen; 4000
BTW dakkapel 21% 840
Arbeid plaatsen; 4868
BTW 6%; 292
Daarnaast geef ik de omschrijving van de plaats waar ik het heb gedaan, de datum en het materiaal.
De overige materialen die ik heb gebruikt hoef ik toch niet op de factuur te vermelden zoals schroeven, etc etc.
Ook heb ik mijn bedenkingen bij de wijze van facturering van de groothandel.
Ik krijg van hun een factuur zoals ik boven heb omschreven ( 55% arbeid, 45% materiaal. / 6, 21%)
Hun verkopen het aan mij ( bedrijf) dan mag je toch niet met 6% factureren?
Hun argument is dat ze het maken voor de particuliere markt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HdeRooij
HdeRooij
Beste,
Als startende zzp\'er plaats ik dakkapellen bij particulieren.
Ik koop de dakkapellen in bij de groothandel en plaats ze vervolgens bij de particulier. Mag ik op de factuur rekening houden met de forfaitaire verdeling?
De verdeling is dan 55% arbeid en 45% materiaal.
Ik kan ook de dakkapel apart op de factuur zetten voor 21% en daarnaast ook de 6% aan arbeid.
Mag ik een keuze maken uit een van deze twee opties?
Stel ik ga uit van de verdeling in % en het bedrag is 10000.
Is dit dan zo goed;
5188 aan arbeid
311 aan 6% BTW
3719 aan materiaal
782 aan 21% BTW
Totaal 10000
Wanneer ik niet gebruik mag maken van deze verdeling is dit dan goed;
Dakkapel plaatsen; 4000
BTW dakkapel 21% 840
Arbeid plaatsen; 4868
BTW 6%; 292
Daarnaast geef ik de omschrijving van de plaats waar ik het heb gedaan, de datum en het materiaal.
De overige materialen die ik heb gebruikt hoef ik toch niet op de factuur te vermelden zoals schroeven, etc etc.
Ook heb ik mijn bedenkingen bij de wijze van facturering van de groothandel.
Ik krijg van hun een factuur zoals ik boven heb omschreven ( 55% arbeid, 45% materiaal. / 6, 21%)
Hun verkopen het aan mij ( bedrijf) dan mag je toch niet met 6% factureren?
Hun argument is dat ze het maken voor de particuliere markt.
Alleen plaatsen hun het niet maar ik.
Ik hoop wat van u te horen/ leren
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42926-6-voor-het-kopen-van-een-dakkappel-factuureisen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag