• 0

Mobiel adverteren

Hallo!

 

Ik ben werkzaam bij een groot mediabedrijf en bezig met een programma voor MKB'ers. Dit programma stelt de MKB'er in staat om op eenvoudige manier een mobiele landingspagina te maken voor een goede aansluiting op de mobiele advertentiecampagne.

 

Mijn vraag is: is hier behoefte aan?

 

Ik hoor het graag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mobiel is inderdaad nog een onderschat begrip, veel MKB'ers investeren hier niet in simpelweg omdat de kosten vaak te hoog zijn. Maar er wordt op lokale bedrijven onwijs gezocht via de mobiel. Ook zoals TwaBla zegt kan het voor de mail van waarde zijn.

 

Ik vraag me echter af wat je bedoelt met 'programma', doel je dan op software oid?

Link naar reactie
  • 0
Dat klopt. En uiteindelijk zou iedereen een responsive site moeten hebben.

 

Een responsive site is de gemakkelijkste manier om je website visueel geschikt voor mobiel te maken, maar vergeet niet dat exact dezelfde hoeveelheid gegevens opgehaald moet worden als voor de desktop-versie (eigenlijk nog wat meer, want mobiel-specifieke stylesheet), en met de huidige abonnementen is de hoeveelheid data nog steeds wel behoorlijk belangrijk.

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt. En uiteindelijk zou iedereen een responsive site moeten hebben.

Waarom MOET iedereen een (responsive) site hebben?

Klinkt een beetje als een slogan van voor de grote bubbel in 1999 toen bedrijven echt dachten de boot te gaan missen als ze geen internetsite zouden hebben.

Niet iedereen heeft een site nodig en voor diegene die wel eens site hebben is het niet altijd nodig om een responsive cq mobiele site te hebben.

 

Veel belangrijker is dat mensen zich eerst afvragen of:

[*]Ze een sowieso wel een website nodig hebben

[*]Ze daarbij een mobiele versie nodig hebben

[*]Welke info op mobiel moet worden weergegeven

[*]Welke mobiele apparaten mensen gebruiken gsm/phablet/tablet

 

Link naar reactie
  • 0

 

Veel belangrijker is dat mensen zich eerst afvragen of:

[*]Ze een sowieso wel een website nodig hebben

[*]Ze daarbij een mobiele versie nodig hebben

[*]Welke info op mobiel moet worden weergegeven

[*]Welke mobiele apparaten mensen gebruiken gsm/phablet/tablet

 

 

Circa 32% van alle mail wordt geopend op een mobieltje en 13% op een tablet (resultaten uit een online panel, dus niet echt representatief) dus ALS je een website hebt en klanten een nieuwsbrief stuurt, is het wel handig als de links in dat mailtje naar een site (landingspagina) leiden die mobiel gezien kan worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
...dus ALS je een website hebt en klanten een nieuwsbrief stuurt, is het wel handig als de links in dat mailtje naar een site (landingspagina) leiden die mobiel gezien kan worden.

 

Och...ik bekijk zowel op mijn mobiel als op mijn tablet websites het liefst in de desktop-versie - de resolutie is op beide hoog genoeg, en als ik in wil zoomen is dat simpel. Responsive ontwerp maakt dat de website ook in portraitstand leesbaarder is, maar is in mijn ervaring in de meeste gevallen niet nodig.

 

Het is sowieso een goed idee om op een dedicated mobiele site een duidelijke link te hebben staan naar de desktopversie - niks zo irritant om gedwongen een Jip & Janneke layout voorgeschoteld te krijgen... ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.