• 0

beste,

Ik heb een stamrecht BV en ik heb een lijfrentespaarrekening. ( beide bruto geld)

Nu wil ik mezelf een lening geven uit de stamrecht BV en deze lening aflossen met de lijfrentespaarrekening. Als ik de lijfrente laat uitkeren betaal ik hier belasting over, vervolgens los ik de lening af, ik moet nu over de winst vermogensbelasting betalen.

Als ik nu echter de stamrecht BV laat uitkeren betaal ik weer belasting, volgens mij heb ik dan over het geld van de lijfrentespaarrekening twee keer belasting betaald.

Kortom is het mogelijk om de lening af te lossen met de bruto lijfrentespaarrekening.

Geheel binnen de fiscale regels, maandelijkse aflossing, zakelijke rente, lijfrentespaarrekening als onderpand, vermogensbelasting over de winst (rente) en vervolgens belasting als de stamrecht BV gaat uitkeren.

vr. groet Arno

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43179-dubbel-belasting/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Beste Arno,

Allereerst Welkom op Higherlevel.

Higherlevel is een ondernemersforum. Stamrechten zijn aanspraken uit een voormalig loondienstverband en hebben daarom - behoudens bij het vanuit een Stamrecht BV opstarten van een bedrijf - helemaal niets van doen met ondernemers of ondernemerschap.

Zie ook het daarover vermelde in de gebruikersvoorwaarden van dit formum die je bij registratie hebt gelezen en geaccepteerd :

Deze vraag gaat op slot en zal worden verwijderd.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43179-dubbel-belasting/#findComment-444813
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar