Hallo,

Ik ben nog redelijk nieuw, dus ten eerste sorry mocht ik domme vragen stellen. Mocht de

vraag op de verkeerde vraag staan, dan ook mijn excusses hiervoor.

Op het moment dat ik met de taxi/ov reis, mag ik dan btw terugvorderen en zo ja hoeveel procent?

Hoe zit het op het moment dat ik bijvoorbeeld in Duitsland met de taxi reis? Is dit ook terug te vorderen?

Ik reis voor mijn onderneming nogal veel naar omringende landen(Duitsland, Engeland, Noorwegen).

Met vriendelijke groet,

Boekhoudertjuh

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43196-btw-terug-vragen-buitenland/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Dus puur met een NS-ticket kan het niet?

Dat kan gewoon, in elk geval voor Nederlandse OV bewijzen en ook taxibonnetjes geld een uitzondering daarbij kan je de 6% btw aftrekken en het vervoersbewijs geld als factuur.

hoe het voor buitenlandse vervoersbewijzen (die je ook bij de belasingdienst van dat land moet terugvragen) weet ik zo niet hoe het zit. het kan goed zijn dat de regels op dit punt afwijken.

• 0

Als ik me goed herinner is er bij het invullen van de aanvragen een optie om de BTW (als deze niet vermeld is ) toch terug te vragen. In alle gevallen moet je een scan van de bonnen bijvoegen. Ik neem aan dat de buitenlandse dienst hier de BTW toch van kan bepalen.

Als je veel bonnen hebt is het de moeite en interessant om eens door de vragenlijst heen te gaan. Nee, heb je, ja kan je krijgen.

Ik weet echter niet of de teruggaaf over 2012 nog mogelijk is. Dat staat in de toelichting van de link die ik gaf.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar