• 0

KOR voor 2e bedrijf

Hallo,

 

Ik heb een vof samen met mijn partner waarvoor ik een BTW nummer heb en daarnaast sinds 1 januari een 2e bedrijf alleen als eenmanszaak waarvoor ik ook een apart BTW nummer heb.

 

Voor het 2e bedrijf kom ik dit jaar niet boven 1000 euro BTW afdracht uit waardoor ik in aanmerking zou kunnen komen voor de Kleine Ondernemersregeling en de BTW zou kunnen terugvragen in theorie.

 

Maar kan dit ook omdat ik al een vof heb, worden de bedragen opgeteld dus per ondernemer of wordt dit per onderneming bekeken?

 

Miranda

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ronaldinho, dank je wel voor je snelle reactie!

 

Dat zou erg mooi zijn dan kan ik voor mijn eenmanszaak gebruik maken van de KOR. Krijg ik ook eens wat terug van de belasting ;D

 

Kan ik dit dan het beste in de BTW aangifte van het 4e kwartaal doen of in het 1e kwartaal van het volgende jaar?

 

 

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie
  • 0

Erik, dank je wel voor je reaktie. Dan ga ik de KOR voor 2013 in het laatste kwartaal verrekenen en voor 2014 maar meteen ermee beginnen want om de belastingdienst nu te gaan voorschieten als het niet hoeft......

 

Heb nog nooit gebruik hoeven maken van de Kleine Ondernemersregeling maar vind het toch wel een erg goed initiatief. 8)

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij zien de VOF en de eenmanszaak inderdaad los van elkaar voor de kleineondernemersregeling. Als je de btw per kwartaal aangeeft, mag je de kleineondernemersregeling elk kwartaal toepassen. Je loopt dan wel het risico dat je alsnog belasting moet betalen als je toch boven het drempelbedrag uitkomt. Dit risico is er niet als je in het laatste kwartaal de kleineondernemersregeling voor het hele jaar toepast.

 

Met vriendelijke groet,

 

Stan

Webcareteam Belastingdienst

 

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Stan, bedankt voor het antwoord namens de belastingdienst. Dan weet ik zeker dat het helemaal goed gaat ;D.

 

Ik had de aangifte 3e kwartaal al ingediend dus ik kan prima in het laatste kwartaal van dit jaar toepassen voor 2013.

 

Voor 2014:

Als ik verwacht dat ik in 2014 nog onder het drempelbedrag uitkom, mag ik dan de kleineondernemersregeling voor het gehele BTW bedrag van de kwartaalaangifte, bijv het eerste kwartaal, toepassen?

En als later blijkt dat ik er toch overheen kom, kan ik dit dan beter in het vierde kwartaal toepassen of mag het dan ook nog in het 1e kwartaal van 2015?

 

 

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je verwacht dat je over het hele jaar minder dan €1345 aan btw moet afdragen (na aftrek van voorbelasting), mag je het gehele bedrag in mindering brengen. Tussen €1346 en €1883 mag je de kleineondernemersregeling over een deel van dat bedrag toepassen. Op onze site kun je zien hoe je dat precies berekent. http://bit.ly/Q7AnYt

Als aan het eind van 2014 blijkt dat je de regeling ten onrechte hebt toegepast, mag je dat niet in een aangifte van 2015 corrigeren. Je doet dat in de laatste kwartaalaangifte van 2014 of met een apart suppletieformulier.

 

Met vriendelijke groet,

 

Stan

Webcareteam Belastingdienst

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.