Naar aanleiding van dit topic het onderwerp artikelmarketing afgesplitst om evt. verder uit te spitten. Bij artikelmarketing gaat het aan de ene kant om het commercieel schrijven van artikelen en aan de andere kant om het inzetten van artikelen als marketing-instrument.
Voor dat laatste lijkt mij duidelijk dat je moet uitkijken dat je marketing zijn doel niet voorbij schiet. Puur linkspammen zal uiteindelijk tegen je werken. Maar hoe kun je wel effectief marketen? Misschien door meer doelgericht links te kopen in bestaande content? Welke mogelijkheden zijn er nog meer?
Dan de kant van de auteur. Nemen we even degene die aanleiding is van het linkspamtopic als voorbeeld: Hij schrijft artikelen om er wat mee te verdienen. Op zich niets mis mee. Er zijn wel meer mensen die van artikeltjes schrijven rond proberen te komen. Naast de bladen is dat tegenwoordig vooral op internet. Zijn huidige business model is kennelijk die artikelen te schrijven om linkjes waar hij waarschijnlijk voor betaald krijgt zoveel mogelijk te kunnen plaatsen. Misschien niet de juiste motivatie en omgekeerde aanpak, maar wat zijn de alternatieven?
Lezers betalen nog nauwelijks voor leesvoer, dus wat hou je over: artikelen schrijven om advertentieruimte te creëren. Probleem is alleen dat lezers steeds beter worden in het negeren van advertenties. Dan kun je de advertenties tot op zekere hoogte wel opvallender maken, maar ergens houdt dat ook op. Sommige publishers kiezen alsnog voor een abonnementsvorm, maar de doelgroep is dan vrij klein.
De vraag is dus ook een beetje met welk business model broodschrijvers in deze steeds sneller veranderende wereld nog een beetje beleg op hun boterham kunnen krijgen. Zijn er manieren van artikelmarketing die minder vervuilend zijn? Kun je naast het aanbieden van advertenties je pennevruchten nog op andere wijze exploiteren?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mmint
mmint
Naar aanleiding van dit topic het onderwerp artikelmarketing afgesplitst om evt. verder uit te spitten. Bij artikelmarketing gaat het aan de ene kant om het commercieel schrijven van artikelen en aan de andere kant om het inzetten van artikelen als marketing-instrument.
Voor dat laatste lijkt mij duidelijk dat je moet uitkijken dat je marketing zijn doel niet voorbij schiet. Puur linkspammen zal uiteindelijk tegen je werken. Maar hoe kun je wel effectief marketen? Misschien door meer doelgericht links te kopen in bestaande content? Welke mogelijkheden zijn er nog meer?
Dan de kant van de auteur. Nemen we even degene die aanleiding is van het linkspamtopic als voorbeeld: Hij schrijft artikelen om er wat mee te verdienen. Op zich niets mis mee. Er zijn wel meer mensen die van artikeltjes schrijven rond proberen te komen. Naast de bladen is dat tegenwoordig vooral op internet. Zijn huidige business model is kennelijk die artikelen te schrijven om linkjes waar hij waarschijnlijk voor betaald krijgt zoveel mogelijk te kunnen plaatsen. Misschien niet de juiste motivatie en omgekeerde aanpak, maar wat zijn de alternatieven?
Lezers betalen nog nauwelijks voor leesvoer, dus wat hou je over: artikelen schrijven om advertentieruimte te creëren. Probleem is alleen dat lezers steeds beter worden in het negeren van advertenties. Dan kun je de advertenties tot op zekere hoogte wel opvallender maken, maar ergens houdt dat ook op. Sommige publishers kiezen alsnog voor een abonnementsvorm, maar de doelgroep is dan vrij klein.
De vraag is dus ook een beetje met welk business model broodschrijvers in deze steeds sneller veranderende wereld nog een beetje beleg op hun boterham kunnen krijgen. Zijn er manieren van artikelmarketing die minder vervuilend zijn? Kun je naast het aanbieden van advertenties je pennevruchten nog op andere wijze exploiteren?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën...
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag