• 0

Omzet 2014 vooruit factureren ???

Ik werk voor een opdrachtgever en facturereer per maand achteraf (nav geleverde prestatie in uren).

Mijn opdrachtgever heeft mij gevraagd of ik voor 2014 alvast een factuur wil sturen, omdat ze dit jaar wel bufget hebben, maar volgend jaar niet.

 

Wat ik -denk ik- kan doen is een factuur sturen (in dec 2013) voor "voorschot werkzaamheden 2014"

Als er op de factuur staat wat het is, is het ok lijkt me.

Omzet boek ik dan in 2014. BTW draag ik dan in jan 2014 af. Opdrachtgever betaalt voor eind januari. (Goed voor mijn cashflow ;-)

 

Zijn er zaken die ik vergeet?

 

M.vr.gr

Anton

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Omzet boek ik dan in 2014. BTW draag ik dan in jan 2014 af.

 

Dat kan niet - dit jaar factureren is dit jaar boeken en dit jaar BTW afdragen.

 

Behalve als je kwartaalaangever bent, dan draag je de BTW over Q4-2013 in januari 2014 af.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

De vooruitgefactureerde omzet kan je op de balans opnemen als passiefpost, waardoor je er dit jaar nog geen inkomstenbelasting (dan wel VPB) over hoeft te betalen. (En de BTW moet je zoals gezegd aangeven in het tijdvak waarin je de factuur hebt gestuurd.)

 

Boeking van de verzonden factuur:

Debiteuren

Aan Vooruitgefactureerde omzet

Aan Te betalen BTW

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Ik houd het erop dat de omzet dan ook aan 2014 toegerekend moet worden zoals Erik aangeeft. Dus vpb over 2014.

Btw in jan 2014 (kwartaalaangifte. Nadeel is dat btw al afgedragen wordt aan fiscus en weer teruggevraagd (en ontvangen) moet worden als de omzet niet gerealiseerd wordt.

 

Mvg

Anton

Link naar reactie
  • 0

Nadeel is dat btw al afgedragen wordt aan fiscus en weer teruggevraagd (en ontvangen) moet worden als de omzet niet gerealiseerd wordt.

 

En waarom zou dat een nadeel zijn?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.