• 0

Iemand bekend met VKB (Veiligheid Kleine Bedrijven)?

IS er iemand op het forum die bekend is met dit initiatief van de overheid?

 

De overheid geeft gratis scans weg voor kleine bedrijven. Mocht je naar aanleiding van dit gegeven advies een pakket bestellen bij degene die de scan afneemt, kun je tot 50% korting krijgen op dat pakket, met een maximum van 1000 euro.

 

Meer info:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/subsidie/veiligheid-kleine-bedrijven

 

Inmiddels zijn de scan voor dit jaar niet meer beschikbaar.

 

Nu telt de korting van 50% alleen voor bedrijven die door dit fonds zijn geselecteerd en wat mij opvalt is dat de prijs exlc korting vele malen hoger ligt dan wanneer je een zelfde pakket besteld buiten dit fonds om. Sterker nog ik heb prijsopgaves liggen van bedrijven die zonder de subsidie op dezelfde prijs uitkomen.

Het ziet er op dit moment in mijn ogen uit dat deze subsidie uitgekeerd wordt aan een klein aantal bedrijven, die er eigenlijk niets extra's voor hoeven te doen dan langs te komen.

 

Maar misschien zie ik het verkeerd, dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het ziet er op dit moment in mijn ogen uit dat deze subsidie uitgekeerd wordt aan een klein aantal bedrijven, die er eigenlijk niets extra's voor hoeven te doen dan langs te komen.

 

Het ''langskomen" voor het uitvoeren van de VKB-scan zelf is gratis, zoals je zelf al stelt. De subsidie betreft de maatregelen naar aanleiding van die scan. Daarvoor moet een bedrijf echt wel wat meer doen dan alleen langskomen.

Mijn ervaringen met VKB-scans zijn goed, maar het loont uiteraard altijd de moeite om voor de daadwerkelijke uitvoering van de maatregelen ook elders offertes op te vragen voor niet gesubsidieerde uitvoering: gesubsidieerde trajecten hebben toch de natuurlijke neiging om duurder uit te vallen dan niet gesubsideerde trajecten.

 

Sterker nog ik heb prijsopgaves liggen van bedrijven die zonder de subsidie op dezelfde prijs uitkomen.

 

What's new? Vergelijken en common sense loont altijd. Ook subsidie is (net als "collectieve kortingen") totaal geen garantie voor "laagste kosten"; integendeel!

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.