• 0

RemoteJets website?

Omschrijving van je concept:

RemoteJets is een web winkel welke is gespecialiseerd in 'op afstand bestuurbare modelvliegtuigen welke worden aangedreven door een model gasturbine of elektrische ducted fan'.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

RemoteJets is gestart in maart 2013.

 

Vanaf dat moment is alles in gang gezet qua KVK, belastingdienst, website, promotie.

 

Voor het opzetten en de lay-out van de website heb ik veel gehad aan een vriend, deze heeft ook het logo ontworpen.

Die is vrij bekend met de materie van de winkel software en heeft het gemaakt tot hetgeen het nu is qua lay-out.

 

Er wordt constant gezocht naar merken en producten waar RemoteJets dealer van kan worden.

Hier wordt gekeken naar de kwaliteit en mogelijkheden.

 

 

Het toevoegen van de producten is grotendeels zelf gedaan met af en toe de hulp van een bevriende modelvlieger.

 

 

In september is er een beurs bezocht in Duitsland om RemoteJets bekender te maken onder de doelgroep, RemoteJets is hier zeer positief ontvangen door de consument.

 

Op deze beurs is er ook veel persoonlijk contact geweest met de fabrikanten welke al leveren aan RemoteJets, tevens met fabrikanten voor een mogelijke samenwerking.

 

 

Ondanks dat RemoteJets daar stond met een 3x3 mtr tent, 1 jet modelvliegtuig en 1 turbine gaf dat juist een zeer strakke uitstraling.

De koffie en koeken voor de consument deden het trouwens ook erg goed.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is om van RemoteJets DE web winkel te maken van Nederland op het gebied van model jets met uiteindelijk een stenen winkel.

 

Als tussenstap zou een winkel/werkruimte op een industrieterrein kunnen voldoen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Veel web winkels verkopen voornamelijk modelvliegtuigen welke aangedreven worden door een verbrandingsmotor of elektromotor met propeller.

Ondanks dat ik deze tak van het modelvliegen ook zelf beoefen en RemoteJets hier ook wel omzet in kan generen is dit niet wat ik wil toevoegen aan de internet winkel.

 

Daarnaast zijn er al veel (internet) winkels op dit gebied en is het 'specialisme' van RemoteJets dan minder.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

De feed back mag alles zijn op het gebied van lay-out, winkel gemak, opzet etc.

 

Ik ben zeer tevreden met de huidige opzet, ook van de consument hoor ik dat ze het er strak uit vinden zien.

Echter heeft ieder een eigen mening en hoor graag hoe de ondernemers er hier over denken.

 

 

Alvast bedankt voor de tijd en reacties.

 

 

Grt,

Berto.

 

RemoteJets

 

factuur_logo_2.jpg.83c9e1db4e166ee8b44770aae7ec406d.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Berto,

 

vier algemene opmerkingen:

1. 404 errors op de logo's onderaan

2. weinig producten zichtbaar (ik moet minimaal drie of vier keer clicken voordat ik een product vind)

3. productfoto's zijn computer renderings of te klein

4. teksten hebben weinig interne links

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Berto,

 

Ik zie alleen een telefoonnummer en een emailadres. Als je verkoopt via Internet moet je je adresgegevens en je KvK-nummer vermelden. Daarnaast moet je je klanten informeren over de betalingswijze en levering. Ik kan die informatie niet op je site vinden.

Lees alles over dit onderwerp op Antwoord voor Bedrijven

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Highio,

 

1) Ah, ooit eens rubrieken weer verander, heb nu de links verwijderd,

2) Dat is een beetje afhankelijk van hoe of wat je zoekt, voor de doelgroep is het duidelijk (althans dat ervaar ik),

3) Welke producten doel je op, vermoedt dat van de PowerBox Systems is?

4) Welk doel bereik je daarmee?

 

 

Gert,

Berto.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Miki,

 

de verdere gegevens van RemoteJets staan vermeldt in artikel 2 van de algemene voorwaarden welke te vinden zijn onder de home knop.

 

Deze algemene voorwaarden zullen, waar nodig, nog aangepast worden aan de nieuwe regels welke in 2014 zullen gaan gelden.

 

 

Grt,

Berto.

Link naar reactie
  • 0

ad1. Killing voor Google en voor nieuwe bezoekers

ad2. Killing voor nieuwe bezoekers, zien doet kopen

ad3. Algemene indruk

ad4. Google vindt dat interessant en bezoekers bezoeken dan meer (je hebt nu op pagina's alleen links die van de webshop afleiden en bijvoorbeeld een merkenoverzicht waarvan verwacht mag worden dat dit actief is)

 

Wat is je bounce rate en hoeveel nieuwe bezoekers bezoeken veel pagina's en kopen? Dit kan echt veel beter met aanpassing van bovengenoemde punten. Deze zijn allemaal snel en tegen lage kosten te realiseren.

 

Overleg eens met de webbouwer of merken als filter en niet als onderdeel van de navigatiestructuur aan producten verbonden kunnen worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je logo vind ik persoonlijk niet gelukkig gekozen. Natuurlijk kan ik in het plaatje een R en een J ontdekken, maar de meeste mensen zullen in mijn optiek "emote ets" lezen.

 

Op je homepagina vallen mij voornamelijk wat kleine slordigheden op:

 

- verschillende apostrofs in EDF's en turbine's (terwijl turbines zonder apostrof geschreven moet worden)

- inconsistent gebruik van hoofd- en kleine letters in je menu

- dealerschap is één woord

- na een vraagteken hoort de volgende zin met een hoofdletter te beginnen

- de zoek-button is hoger dan de zoekbalk

- courtesty moet courtesy zijn

 

Verder zou ik - vooral voor de gevorderde bezoekers - verwachten dat ik op de merknamen zou kunnen klikken voor meer informatie of producten.

 

Je Algemene Voorwaarden zijn niet conform de Wet Koop op Afstand. De bedenktijd moet 7 werkdagen zijn i.p.v. 7 dagen en volgens mij mag je speciaal voor een klant bestelde producten niet in je Algemene Voorwaarden uitsluiten van het retourneringsrecht.

 

Daarnaast staat je adres ook niet in artikel 2 van je Algemene Voorwaarden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Berto,

 

dat je op de Home-pagina op de Home-toets moet klikken om de Algemene Voorwaarden te zien, nee, daar was ik niet opgekomen!

De basisregel is dat de informatie over je webwinkel op de hele website makkelijk te vinden moet zijn.

De informatie mag niet op een onlogische plaats staan, zoals onder "algemene voorwaarden" of "aanvullende voorwaarden".

Zie de informatie van de Autoriteit Consument en Markt

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Beste Berto,

 

Mooi product. Je zou met je topmodellen eens op de Masters of Luxury beurs moeten gaan staan. (voormalig Miljonair Fair).

Je luistert al goed naar je klanten m.b.t. de layout en gebruik van je webshop. Dat zijn de belangrijkste mensen waar je naar moet luisteren. Je wilt niet weten hoeveel mails en telefoontjes ik in het verleden gehad heb van bedrijven die websites bouwen. Ze vonden mijn website niet mooi genoeg. Mijn klanten vonden het allemaal mooi en overzichtelijk.

 

Waar je wel naar moet luisteren zijn de technische verbeteringen zoals Highio er een aantal heeft vermeld. Dit heeft directe invloed op je vindbaarheid e.d.

 

 

Je zou wat mji betreft meer moeten uitleggen over de remote jets zelf en de merken. Zeker als je ze niet overal kan vinden.

Ik als leek vind het b.v. raar dat je een coole remote jet kan kopen voor 1450 euro en dat een losse turbine motor meer dan 3000 euro moet kosten.

 

Maak demonstratie video's en zet deze op youtube en op de site.

Vermeld op de site op welke beurzen je staat. Dit is typisch een product dat je eerst gezien moet hebben voordat je het online koopt (geldt alleen voor de First Time Buyers).

 

En inderdaad de verplichte informatie m.b.t. je KvK nummer, het bestel- en betalingsproces als een speer op je site vermelden.

Lees de Wet Kopen op Afstand ook zorgvuldig.

 

 

Met vr. gr.

 

Ron

Link naar reactie
  • 0

Wow dat gaat allemaal heel snel 8)

 

 

Ff per post reageren voordat ik weer voor de baas aan de slag moet ;D

Ga ik er later weer mee verder.

 

 

@ Highio,

ad1. ondertussen de links verwijdered, zal die later weer plaatsen,

ad2. denk dat de nieuwe bezoeker weet wat die zoekt en datgeen ook wel kan vinden, zal er nog eens naar kijken,

ad3. ok.

ad4. Merkenoverzicht links actief gemaakt.

 

Wat betreft de bounce rate ga ik mezelf eens in verdiepen.

Op dit moment heb ik denk ik 2 of 3 verkopen gehad welke rechtstreeks via de site zijn afgehandeld.

 

De rest verloopt allemaal via directe mail of persoonlijk.

 

De jets en motoren verkoop je namelijk niet online, dat gaat voornamelijk via persoonlijk.

 

Overleg eens met de webbouwer of merken als filter en niet als onderdeel van de navigatiestructuur aan producten verbonden kunnen worden.
Ga ik doen.

 

 

Grt,

Berto.

Link naar reactie
  • 0

@ John Bouwmans,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Het logo is een trigger punt, iedereen moet de eerste keer even kijken om het daarna nooit meer te vergeten ;-)

 

- verschillende apostrofs in EDF's en turbine's (terwijl turbines zonder apostrof geschreven moet worden)
Ga ik nalopen en aanpassen,

- inconsistent gebruik van hoofd- en kleine letters in je menu
Idem,

- dealerschap is één woord
aangepast,

- na een vraagteken hoort de volgende zin met een hoofdletter te beginnen
aangepast,

- de zoek-button is hoger dan de zoekbalk
Mhh, eens kijken of dat hier zit,

- courtesty moet courtesy zijn
aangepast.

 

Verder zou ik - vooral voor de gevorderde bezoekers - verwachten dat ik op de merknamen zou kunnen klikken voor meer informatie of producten.
Is ook aangepast.

 

Je Algemene Voorwaarden zijn niet conform de Wet Koop op Afstand. De bedenktijd moet 7 werkdagen zijn i.p.v. 7 dagen
aangepast.

en volgens mij mag je speciaal voor een klant bestelde producten niet in je Algemene Voorwaarden uitsluiten van het retourneringsrecht.
Is dat werkelijk zo? Ik moet mezelf toch in kunnen dekken voor speciaal bestelde producten? Of moet ik dat aangeven bij de koop en door de klant laten goedkeuren/ondertekenen?

 

Daarnaast staat je adres ook niet in artikel 2 van je Algemene Voorwaarden.
En nu wel ;-)

 

Thanks.

Link naar reactie
  • 0

@ Miki,

 

Mhhh, onlogische plaats, dat is wel een erg breed begrip.

Net als makkelijk te vinden, via de home knop is op elke pagina de algemene voorwaarden makkelijk te vinden.

 

Zal eens kijken of ik het ergens anders kan plaatsen.

 

Grt,

Berto.

 

Link naar reactie
  • 0

@ Ron,

 

Thanks.

 

Denk niet dat dat de geschikte doelgroep is voor mij ???

 

Naar mijn klanten heb ik zeker geluisterd, dankzij hun ben ik ook gestart 8)

Qua vindbaarheid is er zeker meer mogelijk, echter op het moment komt alles van mondelinge reclame.

 

Ik wordt wel meer gevonden wat nu ook resulteert in meer mails 'van buitenaf', echter ben ik ook geen wizzkid op internet gebied. Heb meer verstand van vliegtuigjes (klein en groot ;D ) en vandaar nnu mijn post hier om het allemaal wat verder te verfijnen.

 

Mhhh, een 'over ons' heb ik aan gedacht maar of het een toegevoegde waarde heeft.

Merk info op de site zal ik verder gaan uitdiepen.

 

En er zijn goedkopere turbines dan € 3000,-- ;)

 

 

Video`s is zeker iets voor de toekomst.

 

Op het moment staat RemoteJets alleen op september in Duitsland, dat is ook meteen de belangrijkste beurs.

 

Ook wel regelmatig te vinden op vliegmeetings en shows, maar dan meer als deelnemer dan als bedrijf.

Natuurlijk wel met de jassen, shirts en pet ter promotie ;D

 

Grt en ook bedankt,

Berto.

Link naar reactie
  • 0

Kijk daar zit het verschil.

 

Ik moet dus duidelijker maken het verschil tussen 'speciaal besteld' en 'maatwerk'.

 

 

Een standaard product welke speciaal besteld moet worden kan gewoon geretourneerd worden, dat is geen probleem.

Dat is met de meeste van mijn producten zo daar de voorraad minimaal is.

 

Echter wordt soms een model besteld met een speciaal (maatwerk dus) schema, dit kan dan niet geretourneerd worden.

 

 

Daar zal ik dus een duidelijkere beschrijving van moeten opnemen in de algemene voorwaarden.

 

 

Thanks John.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het logo heel onduidelijk, is meer een raadseltje dan een visitekaartje.

Het kleurcontrast tussen achtergrond en letters vind ik te klein, ik moet moeite doen om het te lezen.

Verder vind ik de functionaliteit wel erg oke en voornamelijk de menubalk. Je hebt snel een duidelijk overzicht van de aangeboden producten,

Link naar reactie
  • 0

@ MBeunder,

 

mhhh, leuk (of niet ?!?!?) dat dat logo terug blijft komen ;D

De eerste reacties van diverse van mijn klanten waren net zo.

 

Kleurcontrast op het zwarte is begrijpelijk, volgende keer tintje lichter paars nemen misschien.

 

 

Thanks voor de menu balk probeer die zo 'clean' mogelijk te houden maar dat valt soms niet mee.

 

 

Grt,

Berto.

 

JP2013.thumb.jpg.ab7fb336d2d548621c5f5c5f667637b8.jpg

JP2013.thumb.jpg.ab7fb336d2d548621c5f5c5f667637b8.jpg

Link naar reactie
  • 0

De eerste link in het merkoverzicht werkt niet. Dit soort zaken moet je natuurlijk wel tot in detail op orde hebben en niet steeds blijven wijzigen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Okee, nieuwe website, nieuwe kansen.

 

Nou nieuwe kansen, ik mag niet klagen. 2015 was weer beter dan de voorgaande jaren en 2016 is ook weer zeer goed van start gegaan met nog wat leuke dingen voor de komende maand.

 

Hoop deze nog steeds stijgende lijn door te zetten en daar ziet het wel naar uit, krijg steeds meer aanvragen binnen waar ook meer van daadwerkelijk door gaat dus ergens ben ik goed bezig.

 

En dat hoor ik ook wel van mijn klanten dus dat stemt mij nog beter.

 

 

Maar terug naar de website.

 

In 2013 ben ik gestart met Virtuemart, op aanraden van anderen die er meer verstand van hadden.

Echter Virtuemart begon steeds meer kuren te vertonen en mij steeds meer tegen te staan.

 

Na een aantal keren down te zijn geweest door aanvallen op de site, het moeilijke migreren van VM 2 naar VM 3 en het lastige updaten van Joomla heb ik op den duur de knoop doorgehakt.

 

Ik wist nu beter wat ik wilde en wat ik verwachte van een nieuwe webshop dus na veel testen en proberen en soms al begonnen en weer stoppen ben ik uiteindelijk gevallen voor Prestashop.

 

Na alles opnieuw te hebben ingevoerd is begin dit jaar de nieuwe webshop live gegaan.

Het was veel werk maar ben zo blij dat ik het heb gedaan.

 

 

Maar net zoals bij de eerste versie ook graag jullie meningen over www.remotejets.com

 

Alvast bedankt.

 

Grt,

Berto.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moest even twee keer kijken, of het hier nu ging om een heel oud topic of niet...

 

Ik weet niet hoe de oude site eruit zag, ik kijk dan ook alleen naar wat ik nu zie.

 

Goed dat je een aantal aanbiedingen toont op de homepage.

 

Er vragen veel onderdelen om aandacht, waardoor het moeilijk is om op een belangrijk onderdeel de focus te leggen.

 

Het tekstje met info over de nieuwe website zou ik verbergen in een nieuwsbericht en niet tonen op de homepage.

 

De kleuren van het logo/ de naam bovenin op de pagina komen niet terug op de site, hierdoor sluit het niet mooi aan op de rest. Misschien een overblijfsel van de vorige website? Probeer de kleuren ergens te herhalen voor een mooi geheel.

 

Probeer verder de voordelen voor de klant duidelijk te vermelden (vandaag besteld, morgen in huis, enige aanbieder, gratis verzending, etc.)

 

Zelf zou ik niet kiezen voor een slider met de merken die je verkoopt. Het geeft een enigszins onrustig beeld en ik vraag me af wat het bijdraagt. Je kunt bijvoorbeeld je top merken apart vermelden in het menu.

 

 

Succes met de nieuwe website.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf ook even zitten dubben om of een nieuwe draad te opene of hier neer te zetten.

 

Heb dus maar voor het laatste gekozen.

 

 

- Het CMS blok met die info en nieuws heb ik uitgezet.

- Dat is nog een aandachtspuntje, het logo sowieso nog,

- Al die kreten sluiten niet echt aan bij mijn doelgroep, ben geen 'prijsvechter' en van mening dat mijn doelgroep hier zich niet door laat afschrikken,

- De slider heb ik aangepast, deze staat nu stil en kan men zelf naar links of rechts schuiven om een merk te zoeken. Voordeel hiervan is dat als ze op het logo klikken dat ze alle producten van dat merk zien zonder door de diverse menu`s te moeten spitten.

 

 

Thanks voor de opmerkingen.

 

Grt,

Berto.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit, een paar kleine, eerste vragen en opmerkingen:

 

Kunnen het zoekveld en de winkelwagen niet rechtsbovenaan?

Kan de ondertitel onder het logo?

Tekst is flink groot.

Is navigatie via de merken belangrijk? Of kunnen deze onder de pagina-inhoud?

Voorgaande opmerkingen gaan over de hoogte van de header.

Punten en komma's in bedragen zijn onlogisch bij Nederlandse euro's (omdraaien).

Prijs incl. BTW loopt over twee regels (kleiner maken).

Maak een template voor je productpagina's en attribuut/eigenschap-groepen.

 

Je gebruikt diverse social mediakanalen, maar wat ik op de webshop mis, is jouw naam en persoonlijke expertise. Winkel gegevens even buiten beschouwing gelaten mis ik een ontstaansgeschiedenis, beurs- en evenementenkalender etc. voor laagdrempelige contactmomenten.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Toch zie ik wel wat drempels:

 

Ik moet er naar zoeken wat de verzendkosten zijn.

 

Je wordt verplicht een account aan te maken voor een bestelling.

 

Er zijn best een aantal categorieën zonder producten

 

Dit soort dingen kunnen ervoor zorgen dat bezoekers afhaken.

 

Verder zou een goede Over Ons pagina kunnen helpen om meer bezoekers te overtuigen bij jou te kopen. Ook reviews van andere klanten helpen daarbij.

 

 

Nogmaals veel succes met het verder ontwikkelen van je website.

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.