• 0

Wat vind jij van Foogli ? [online artikelen schrijven en publiceren]

Omschrijving van je concept:

Wij zijn erg benieuwd wat jullie van het door ons ontwikkelde artikelen platform vinden. Het betreft een community en artikel marketing site waar vooral niet websavvy mensen de mogelijkheid krijgen om gemakkelijk online artikelen te schrijven en te publiceren.

 

Door middel van het schrijven van eigen artikelen kun je op 3 manieren geld verdienen, hiermee kun je snel een extra zakcentje per maand uitgekeerd krijgen.

 

Het gaat om de volgende website: http://www.foogli.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We zitten momenteel in onze laatste test fase en zijn van plan om na deze openbare feedback ronde het platform te gaan promoten. Alle feedback is zeer welkom en word erg op prijs gesteld!

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is om een leuke platform neer te zetten waar veel mensen zullen gaan schrijven en om dit zo door te ontwikkelen dat we ook bedrijven / goede doelen kunnen laten investeren en elkaar helpen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Uiteraard zijn er enkele nederlandse varianten op de markt die hetzelfde doen echter hebben wij een streepje voor met oa het design, daarnaast heb je bij ons 3 bronnen van inkomsten ipv 1. Tevens hebben wij zeer goeie seo kennis in huis waardoor wij hopen een streepje voor te hebben.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

We zijn vooral benieuwd naar jullie bevindingen over het concept, aanmeldproces en de gebruiksvriendelijkheid van de admin wanneer je een artikel schrijft en publiceert. Daarnaast is ook alle feedback welkom op het gebied van ❖ Ontwerp ❖ Admin ❖ Gebruiksvriendelijkheid ❖ SEO ❖ Techniek.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik.

 

Je banner wisselt te snel om de tekst te kunnen lezen.

 

Voor mij is het niet in één oogopslag duidelijk wat jouw site voor mij kan betekenen. "Verdien geld met jouw eigen focus" vind ik erg vaag. En je uitleg valt bij mij onder de "fold".

 

Ook het verdienmodel voor auteurs vind ik erg vaag. Die kunnen punten verdienen, maar ik zie nergens hoe dat werkt. Die punten zijn bijvoorbeeld afhankelijk van de kwaliteit van de artikelen, maar nergens vind ik wie dat dan beoordeelt.

 

Je Help tekst vind ik erg licht qua lettertype. Bovendien staan hier nog aardig wat tik-, taal- en interpunctiefouten in. Ook wat vreemd taalgebruik in je voorwaarden: "Foogli.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het lijden van de auteur ...".

 

Je bent volledig anoniem op je site. Ik mis een adres, een telefoonnummer en een KvK nummer. Op je contactpagina heb je het over "onderstaand formulier", maar dat ontbreekt.

Link naar reactie
  • 0

Reactie van een volslagen leek op dit terrein van vraag en aanbod in de contentwereld. In het verleden heb ik wel eens artikelen geschreven voor derden als content voor websites.

 

De lay-out, kleurgebruik vind ik wel 'fris" en duidelijk. Ik heb enkele artikelen gelezen over onderwerpen die mij boeien en over het algemeen leek het me redelijk informatief. Dat heb ik wel eens slechter meegemaakt. Het voordeel met deze opzet is dat iedereen er belang bij heeft dat het kwaliteit heeft. Belangrijk als je content wilt opbouwen en bezoekers wilt krijgen. Maar ik neem aan dat het meeste via 'gegoochel' ;) binnenkomt.

 

Zoals hierboven al werd aangegeven vind ik de uitleg over hoe alles financieel in zijn werk gaat nogal summier. Ik weet als leek gewoon niet hoe dat werkt en waarom het als schrijver interessant zou kunnen zijn (zoals die puntentelling). En zeker niet als je iets (een product, dienst of een verwijzing naar een andere website) te verkopen hebt. Hoe gaat dat dan financieel?

Een (korte) inleidende beschrijving zou helpen en een vervolg als de geinteresseerde meer wil weten. In ieder geval vond ik het niet zo snel.

 

Vervolgens heb ik de voorwaarden even snel doorgekeken en zonder het echt nauwkeurig te lezen (zoals de meesten) valt wel op dat de ingezonden artikelen wel door Foogli voor allerlei doeleinden gebruikt kunnen worden (hoe zit het eigenlijk met de afbeeldingen?). Op zich hoeft daar niets mis mee te zijn, maar bij onenigheid staat de inzender wel erg zwak. Maar oke, de inzender kan met deze site zeker zijn voordeel doen. Vooral als de seo goed functioneert.

Blijft de vraag (op het eerst oog) hoe het een en ander financieel geregeld wordt. Nu haak "ik" te snel af. Maar misschien hoor ik ook niet bij jullie doelgroep.

Succes.

 

Art creates inspiration creates the world

Link naar reactie
  • 0

De layout van de site vind ik zeer netjes, zoals iemand hierboven al zij: het heeft een tablet ontwerp; dit kan ook handig zijn voor in de toekomst, aangezien er veel touchscreen aankomt.

 

Daarnaast zou ik onder het kopje 'meer', alles even in alfabetische volgorde (hetzelfde geld voor 'categorie') zetten en/of onder elkaar i.p.v. aan elkaar.

Link naar reactie
  • 0

Goede layout! Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk SEO voordelen behalen, maar ik zie niet waarom ik zou terug keren als lezer naar deze website. Er word over zoveel mogelijk onderwerpen geschreven. De lezer weet daarom niet wat hij kan verwachten als hij terug komt naar je website, maar ook Google weet niet waar je website over gaat.

 

De succesvolle blogs vandaag de dag, focussen vaak op een specifiek onderwerp / vakgebied. Ook zie ik dat elk artikel 3x word geïndexeerd omdat je de categorieën en tags laat indexeren. Dit zorgt voor duplicate content. Iets wat je sowieso erg goed in de gaten moet houden wanneer je website bekend gaat worden vanwege artikel marketing.

 

Genoeg mensen die mee willen doen aan artikel marketing, en een artikel willen dumpen.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

 

De succesvolle blogs vandaag de dag, focussen vaak op een specifiek onderwerp / vakgebied.

 

 

Zoals ik artikelmarketing en de functie van sites als Foogli begrijp, gaat het er helemaal niet om dat artikels mensen bereiken. Die artikels dienen alleen om Google de indruk te geven dat er 'een artikel' geschreven is met een backlink naar een site die graag veel backlinks wil hebben. Het is allemaal gebakken lucht.

 

Dat zegt de mede-oprichter van Foogli ook op zijn eigen website (gratis backlink).

 

Bent u op zoek naar een geschikte locatie om gastblog artikelen te plaatsen t.b.v. linkbuilding, of wilt u simpelweg online geld verdienen met uw schrijfkunsten? Ga dan mee in het Beta test traject van Foogli!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.