• 0

Idee voor voorgezet middelbaar onderwijs

Beste Ondernemers,

 

Ik zal me allereerst voor even voorstellen, 29 jaar van Aziatische afkomst. Ruim 6 jaar in dienst als loonslaaf. Ik ben er klaar mee, ik heb altijd al eigen baas willen zijn, waarom? Voor het geld en de vrijheid. Jarenlang heel veel ideeën gehad maar nooit echt uitgewerkt. De meeste ideeën die ik had ketste ik meestal af na een nachtje slapen ;D. Dit omdat voor mijn gevoel het al bestond en keek meteen naar de negatieve kant van het idee. Toch heb ik gister weer een nieuw idee bedacht. Denk maar aan inkoop - verkoop.

 

1. Ik wil heel graag gaan sparren en meningen horen wat anderen van mijn idee vinden.

2. Eventueel samenwerking met compagnon

 

maar....

 

Is het verstandig dat ik mijn idee hier plaats met de nu nog aanwezige gedachtegang dat mijn product redelijk uniek is??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

@mmint nou je het zegt... ach ja deze jongen is niet zo snugger en slim.. :P.

 

Voordacht ik echt laaiend enthousiast word en onderzoek ga doen wil ik eerst weten wat men van mijn idee vindt en of het realistisch

 

Dit is mijn idee;

 

Middelbare scholen stellen elk eind/begin van het jaar een lijst op die voorschrijft wat leerlingen moeten aanschaffen.

Denk aan 1x rode pen, 2x blauwe pen, prit, geo driekhoek, passer etc etc.

Ik dacht er aan om zulke pakketten zelf samen te (laten) stellen en deze te verkopen aan de leerlingen.

 

Maar hoe verkoop ik dit pakket aan de leerlingen?

 

Ik dacht zelf aan een samenwerking met de scholen zelf.

Zij kopen dus bij mij de pakketjes in en ontvangen dan x percentage van dat bedrag of het gaat naar het goede doel.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Middelbare scholen stellen elk eind/begin van het jaar een lijst op die voorschrijft wat leerlingen moeten aanschaffen.

Denk aan 1x rode pen, 2x blauwe pen, prit, geo driekhoek, passer etc etc.

Ik dacht er aan om zulke pakketten zelf samen te (laten) stellen en deze te verkopen aan de leerlingen.

 

De grootste aanbieder van de schoolboeken, Van Dijk, levert dit soort aanvullende pakketten al als je daar - via de school - de schoolboeken besteld. Bestellen bij Van Dijk biedt gemak (1 x bestellen, thuis bezorgd, geen extra verzendkosten).

Hoe kun jij hier mee concurreren? Het gaat om het algemeen maar om hele kleine bestelvolumes van max. € 15,-.

 

Ik dacht zelf aan een samenwerking met de scholen zelf.

Zij kopen dus bij mij de pakketjes in en ontvangen dan x percentage van dat bedrag of het gaat naar het goede doel.

 

Hmmm. Denk je dat scholen erop zitten te wachten om dit zelf te moeten regelen /administreren? Heb je hier al marktonderzoek naar gedaan? Voor scholen is het alleen lonend als het ook wat oplevert voor de eigen kas, en daarvoor moet je dus hoge volumes draaien. Ook kunnen scholen leerlingen en ouders niet verplicht stellen om dit soort hulpmiddelen via de school af te nemen.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Zie je wel: concrete vraag geeft concrete reacties...

 

Mijn reactie: ik vraag me af of je product wel zo uniek is en of er überhaupt behoefte aan is. Misschien kun je gewoon eens bij een school langs om te polsen?

 

Wellicht wordt het interessanter voor alle partijen indien je jouw concept gaat inzetten als marketing-instrument. Zoek bedrijven die in je project willen deelnemen. Druk hun naam af op de pennen en geodriehoek en verspreid ze gratis via scholen of andere kanalen.

Link naar reactie
  • 1

Beste Chinees,

 

De 2 redenen om ondernemer te worden die je opgeeft kan je direct relativeren.

 

1- Vrijheid zul je niet krijgen. Je zult 7 dagen per week met je bedrijf bezig zijn.

2- Geld is bijna nooit de primaire reden om ondernemer te worden. Geld is het resultaat. Zonder Passie, Visie, Ondernemerschap en Doorzettingsvermogen ga je het waarschijnlijk niet redden.

 

Loonslaaf vind ik persoonlijk een belediging voor iedereen die in loondienst werkt en daar veel voldoening uit haalt en, tot tevredenheid van hun werkgever, absolute toegevoegde waarde voor het bedrijf betekent.

 

Voor jezelf beginnen met de verkoop van een dergelijk product is niet erg realistisch. Naast de vraag of je concurerend genoeg kan zijn, moet jezelf ook afvragen hoeveel je zult verkopen als het schooljaar weer is begonnen.

 

Met vr. gr.

 

Ron

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.