Ik ben bezig met het jaaroverzicht van 2013. Dit overzicht bestaat uit 3 kolommen; de openingsbalans, de mutaties en de saldibalans. De eindtellingen debet en credit van de eerste 2 kolommen zijn gelijk, dus dat is allemaal goed. Echter in de saldibalans blijf ik een (groot) verschil houden, en ik kom er maar niet uit waar ‘m dat in zit.
Deze posten staan er in (boven de streep) en ik zet een kruisje waar ik een bedrag heb staan:
Activa debet credit
Inventarissen x
Bedrijfskapitaal
Voorraad x
Kas x
Bank x
Kruisposten x x
Passiva debet credit
Privéstortingen x
Privéopnamen x
Privégebruik voorraad x
En daaronder staan de BTW-posten, waarbij alleen bij omzetbelastig in de creditkolom het bedrag staat van het 4e kwartaal.
Onder de streep staan de omzet en kosten, die verder geen invloed hebben op de eindtelling van de saldibalans. Het verschil zit dus ergens boven de streep (activa en passiva).
Nu vraag ik mij het volgende af:
- Wat moet ik invullen bij inventarissen? Nu staat daar het bedrag van de boekwaarde per 31/12 (debet)
- Moet er ook iets staan bij bedrijfskapitaal?
- Mist er een post?
Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen, want ik kom er echt niet uit.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Diekeltje
Diekeltje
Wie helpt me uit de brand.
Ik ben bezig met het jaaroverzicht van 2013. Dit overzicht bestaat uit 3 kolommen; de openingsbalans, de mutaties en de saldibalans. De eindtellingen debet en credit van de eerste 2 kolommen zijn gelijk, dus dat is allemaal goed. Echter in de saldibalans blijf ik een (groot) verschil houden, en ik kom er maar niet uit waar ‘m dat in zit.
Deze posten staan er in (boven de streep) en ik zet een kruisje waar ik een bedrag heb staan:
Activa debet credit
Inventarissen x
Bedrijfskapitaal
Voorraad x
Kas x
Bank x
Kruisposten x x
Passiva debet credit
Privéstortingen x
Privéopnamen x
Privégebruik voorraad x
En daaronder staan de BTW-posten, waarbij alleen bij omzetbelastig in de creditkolom het bedrag staat van het 4e kwartaal.
Onder de streep staan de omzet en kosten, die verder geen invloed hebben op de eindtelling van de saldibalans. Het verschil zit dus ergens boven de streep (activa en passiva).
Nu vraag ik mij het volgende af:
- Wat moet ik invullen bij inventarissen? Nu staat daar het bedrag van de boekwaarde per 31/12 (debet)
- Moet er ook iets staan bij bedrijfskapitaal?
- Mist er een post?
Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen, want ik kom er echt niet uit.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag