• 0

Dealer to consument to shop

Achtergrond informatie:

Ik heb een groot internationaal kite merk, ik ben hier net begonnen. Nu heb ik wel al een lastige taak gekregen. In Nederland staat het merk op nummer 10+ in de markt, dit mede omdat het nog een jong merk is. (in Nederland) In de meeste andere landen is het merk al markt leider. Het probleem ligt niet bij de winkels omdat de meeste surfshops het merk wel al aanbieden. De consument is er ook erg over te spreken maar wordt nog net niet over de drempel gehaald om het te kopen. Nu is het niet de vraag of we bij de top 3 komen maar de vraag is hoe krijgen we dit zo snel mogelijk voor elkaar.

 

Vraag:

Ik ben nu opzoek naar:

*Rapporten, Die het voorbeeld geven van groei op dit niveau.

*Verkoop plannen, die ook gericht zijn op het beïnvloeden van de consument. Met betrekking op kwaliteit en het overhalen tot een aankoop. En niet in de trend van aanbiedingen en prijzen strijd.

*Ervaringen van mensen die een soort gelijk doel/project met succes hebben doorlopen.

Ondernemen houd je jong!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bieden de dealers het merk echt aan? Of hebben ze het alleen maar op voorraad?

Het merk is in Nederland blijkbaar nog niet zo sterk dat klanten erom vragen. (pull-marked)

Je zult dus iets moeten bedenken dat dealers het in ieder geval bij iedere potentiele klant onder ogen brengt.

(push-marked)

Zodra de Kites op het strand meer gezien worden en goede prestaties leveren treedt het sneeuwbal effect op en wordt er in de shops specifiek om jou kite gevraagd.

 

Vergeet niet: de invoed van een dealer is belangrijker dan je denkt. Al beweren ze van niet.

 

succes!

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Wij als dealer zijn de enige met recht op het importeren van dat merk.

 

Ik ben blij met je antwoord, maar ik vroeg me af of je ervaring hier in hebt en met dealers? Ik weet dat de Dealers het niet op prijs stellen om van uit ons bevel of advies te krijgen tot het aanzetten tot. Het is ook een iets duurder merk en willen niet met acties of of zo gezegd een puss markt.

 

In Amerika gebruiken ze vaak het spreek woord van zero to hero, ik geloof niet dat dit in Nederland mogelijk is. Wanneer je in Nederland marktleider wil worden heb je een lange weg te gaan maar wanneer je er zit ben je er ook van verzekerd dat je er niet zomaar van af gegooid wordt.

(Wel geloof ik er in dat dit de over een tal jaren veranderd en het dan sneller zal gaan.)

 

In ieder geval bedankt voor je advies. ;D

 

Nico Hoogland

 

Ondernemen houd je jong!

Link naar reactie
  • 0

Dat je exclusieve rechten op het merk hebt, is voor een klant niet van belang ;)

Maar je mag er zeker trots op zijn dat je het merk hebt verworven. Zeker omdat het een A-merk betreft.

 

Op het gebied dealers heb ik zeker ervaring.

In de jaren 90 en begin 20e eeuw waren we marktleider met onze producten. Adverteren was nog vrij klassiek en goed te doen in NL en BE. Klanten trokken onze producten uit de winkels. Internet en vrijer handelsverkeer hebben de markt behoorlijk veranderd.

Juist door internet gingen klanten breder kijken. Dealers kregen ook meer internationale dealerschappen en gebruikten dat om zich te onderscheiden en wat anders te bieden.

 

Klanten zijn minder merktrouw dan je denkt. Daarintegen zijn ze wel dealer-trouw. Als daar de click mee is komen ze daar terug.

Als jou Kite daar dan niet ligt of gepromoot wordt is voor de klant geen main-issue. (tenzij je een sterk merk hebt)

 

Het is dus van belang dat ook jij een goede click met de dealer hebt. De dealer is jouw klant en daarmee zul je een band naar je product moeten scheppen.

 

De dealers waar we een goede band mee hadden verkochten goed. Het product werd aangeprezen en klanten kwamen in die winkels ook voor onze producten.

Daarom is het voor mij ook "onbegrijpelijk" gebleven waarom een dealer 70km verderop weing verkocht omdat de "klanten er niet om vroegen" Bij die dealer was het mij dus niet gelukt om ons merk zijn voorkeursmerk te maken.

 

groet

Paul.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een groot internationaal kite merk, ik ben hier net begonnen. Nu heb ik wel al een lastige taak gekregen.

 

Ben jij ondernemer of stageair? Wat bedoel je met 'taak gekregen'?

 

Zijn jullie distributor of dealer? Wat is het verschil volgens jou?

 

Wat bedoel je met dealer to consument to shop?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

heel herkenbaar Paul, ik ben ook "dealer" van een aantal A-merken (andere branche, nl voeding/supplementen) en zie bij mijzelf ten opzichte van soortgenoten erg wisselende verkoopcijfers, een 'klik' met het product of merk is ook nodig om er een succes van te maken, gewoon in de winkel liggen is echt niet genoeg.

 

wat voor mij vaak werkt is ten eerste een goed product en de combinatie van goede landelijke marketing gecombineerd met winkelondersteuning, waarbij marge voor mij niet het belangrijkste is!

(exclusiviteit is ook een leuke bijkomstigheid)

 

ik zie graag dat consumenten bij mij om het product komen vragen.. ;D

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Nico, als ik het goed begrijp hebben jullie het recht gekregen om een internationaal kite-merk te verkopen en wellicht zelfs als distributor op te treden naar andere resellers in Nederland. Dat laatste is wat vaag, want als het merk hier al marktaandeel heeft, zijn er dus ook al andere dealers.

 

Logisch is dat distributienetwerk verder uit te bouwen. Een argument daarbij is dat jullie voor centrale marketingondersteuning kunnen zorgen. Je vraagt naar 'verkoopplannen die gericht zijn op het beïnvloeden van de consument'; dat wordt doorgaans marketing genoemd. Voor grote brede merken betekent dat doorgaans miljoenen naar televisiecommercials, buitenreclame en landelijke events, maar in een niche-markt als die van kites kun je andere trucs gebruiken.

 

Denk aan events, scene-marketing en communities. Begin bij de bestaande heavy users; je weet vast het beste wie mogelijk interesse heeft in dit merk. Steun de kern van die actieve doelgroep en maak het extra aantrekkelijk voor nieuwkomers om aansluiting te zoeken.

 

Daar valt veel meer over te zeggen, maar ik wacht even af hoe je reageert. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.