Binnenkort willen wij het inpakken en versturen van orders gaan uitbesteden aan een fulfilment partij omdat dit logistieke werk ons inmiddels te veel tijd kost. Klantenservice en marketing liggen op z'n gat ... en da's niet de bedoeling en zeker niet verstandig.
Bij de overgang naar dit nieuwe werkproces willen wij ook met onze administratie over naar een ander pakket. Ik heb alleen geen idee hoe het (administratieve)proces eruit gaat zien als we in zee gaan met een fulfilment partij.
Heeft iemand hier ervaring mee?
De fulfilment partij verwerkt de orders, maar moeten wij die zelf ook in onze administratie nog verwerken en factureren? Lijkt me wel, omdat onze klanten anders geen facturen ontvangen en onze voorraden niet worden afgeboekt. Maar ik krijg bij deze manier van werken wel het idee dat er werkzaamheden dubbelop gedaan worden ...
De fulfilment partij heeft een voorraadsysteem waar wij 24/7 inzicht in hebben, en deze voorraden worden ook gesynchroniseerd met de voorraden in onze webshop. Moet ik dan ook nog een voorraadsysteem hebben? Zo nee, hoe boek ik dan zelf de orders en facturen?
Bij voorbaat dank voor de reacties. Er is mij nog een hoop onduidelijk en ik wil niet opnieuw het wiel uitvinden als dat niet nodig is ;). Iedere tip is welkom!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hoekje
Hoekje
Hoi,
Binnenkort willen wij het inpakken en versturen van orders gaan uitbesteden aan een fulfilment partij omdat dit logistieke werk ons inmiddels te veel tijd kost. Klantenservice en marketing liggen op z'n gat ... en da's niet de bedoeling en zeker niet verstandig.
Bij de overgang naar dit nieuwe werkproces willen wij ook met onze administratie over naar een ander pakket. Ik heb alleen geen idee hoe het (administratieve)proces eruit gaat zien als we in zee gaan met een fulfilment partij.
Heeft iemand hier ervaring mee?
De fulfilment partij verwerkt de orders, maar moeten wij die zelf ook in onze administratie nog verwerken en factureren? Lijkt me wel, omdat onze klanten anders geen facturen ontvangen en onze voorraden niet worden afgeboekt. Maar ik krijg bij deze manier van werken wel het idee dat er werkzaamheden dubbelop gedaan worden ...
De fulfilment partij heeft een voorraadsysteem waar wij 24/7 inzicht in hebben, en deze voorraden worden ook gesynchroniseerd met de voorraden in onze webshop. Moet ik dan ook nog een voorraadsysteem hebben? Zo nee, hoe boek ik dan zelf de orders en facturen?
Bij voorbaat dank voor de reacties. Er is mij nog een hoop onduidelijk en ik wil niet opnieuw het wiel uitvinden als dat niet nodig is ;). Iedere tip is welkom!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag