Wanneer een klant of jij zelf besluit niet verder te gaan met de samenwerking, is het dan gebruikelijk een administratiebestand van die klant aan hem of haar af te geven? (Zodat zij of de nieuwe boekhouder hierop voort kan borduren, al dan niet zelf aan kan passen?) Of ligt het meer voor de hand om bijvoorbeeld een eindbalans mee te geven? Ik kan me voorstellen dat een klant rechten heeft op de gedane boekingen waarvoor betaald is. En daar wettelijk gezien inzicht in moet kunnen hebben.
Ik snap niet zo goed wat ik daar mee aan zou moeten, mocht dit voorkomen.
Weten jullie hoe dit wettelijk gezien / of gebruikelijk gezien in elkaar zit?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
vandijk
vandijk
Beste boekhouders,
Wanneer een klant of jij zelf besluit niet verder te gaan met de samenwerking, is het dan gebruikelijk een administratiebestand van die klant aan hem of haar af te geven? (Zodat zij of de nieuwe boekhouder hierop voort kan borduren, al dan niet zelf aan kan passen?) Of ligt het meer voor de hand om bijvoorbeeld een eindbalans mee te geven? Ik kan me voorstellen dat een klant rechten heeft op de gedane boekingen waarvoor betaald is. En daar wettelijk gezien inzicht in moet kunnen hebben.
Ik snap niet zo goed wat ik daar mee aan zou moeten, mocht dit voorkomen.
Weten jullie hoe dit wettelijk gezien / of gebruikelijk gezien in elkaar zit?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44798-doorgeven-administraties-aan-klanten-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag