• 0

Wel of geen vergunning benodigd? [chauffeursdienst]

Geachte heren en dames lezers,

 

Ik zit met een vraag waar ik zelf geen duidelijk antwoord op kan vinden daar de ene tekst vaak de andere weer tegenspreekt.

Het vraagstuk waar ik mee zit is het volgende:

 

Ik wil mijzelf gaan aanbieden als zijnde freelance taxi- , touringcar-, directiechauffeur.

Alle benodigde chauffeursdiploma's heb ik in mijn bezit, eveneens als het vakdiploma ondernemer personenvervoer.

 

Door deze laatst genoemde zou ik tevens een ondernemersvergunning taxi/bus e.a. kunnen aanvragen, echter hetgeen waar ik geen duidelijk antwoord op krijg is de vraag of het aanvragen van een dergelijke vergunning ook benodigd is.

Dit doordat ik zelf geen daadwerkelijke 'eigen activiteiten' wens op te zetten in de vorm van een eigen taxi- en/of touringcar waarmee ik werkzaamheden uitvoer maar mij enkel wens te laten inlenen door reeds gevestigde bedrijven en voor hen opdrachten uit te voeren in het door hun beschikbaar gestelde materieel hiervoor.

 

Ik hoop dat ik het op deze wijze duidelijk omschreven heb en zie graag de reacties tegemoet.

 

BVD.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste MKuiper,

 

Je hebt geen ondernemersvergunning nodig als je jezelf laat inhuren door een taxi- of touringcarbedrijf of als directiechauffeur (zie ook antwoord R. Tummers). Natuurlijk dient het bedrijf die jou inhuurt wel over deze vergunning te beschikken. Daarnaast dien je wel aan de eisen te voldoen die aan de chauffeurs gesteld worden.

 

Op de website van de Inspectie Leefomgeving en Transport staan de eisen aan chauffeurs van een taxi of touringcar:

- Chauffeurs taxi

- Chauffeurs bus

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.