• 0

Omzet koffiezaak

Hallo !

 

Ik had een vraag waar ik eigenlijk niet uit kom.

Ik ben van plan een koffiezaak te starten. Er komenongeveer 20 zitplaatsen en naast koffie wil ik een kleine broodjeskaart. Bijna alle zaken zijn uitgezocht en/of geregeld.

Heb een heel exelbestand vol met rekenmodellen enz. Nu heb ik berekend dat rekening houdend met huur, vastelasten, belasting en btw,ik 115 per dag moet omzetten. Per maand is dit 2760. Hier zou ik na aftrek alle kosten ongeveer 700 per maand als eigen salaris overhouden.

 

De locatie is in het centrum van een middelgrote stad. Ligt paralel aan de hoofdwinkelstraat en bestaat uit wat kleine aparte zaakjes. Wel veel loop en fietsers.

 

Mijn vraag is....is 115 per dag veel ?

Gerekend met een bedrag van 5 euro gem zijn dit 23 klanten.

Btw alle andere koffiezaakjw zitten altijd vol dus lijkt me haalbaar ?

 

Bedankt !

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eigenlijk klopt je vraag niet helemaal. Voor de één kan € 115,- per dag veel zijn, voor de ander kan het weinig (of zelfs te weinig) zijn. Als je berekeningen kloppen is € 115,- per dag voor jouw voldoende. Althans, de eerste periode. Van € 700,- bruto per maand kan natuurlijk niemand leven.

 

Even voor de zekerheid: heb je de inkoopkosten van apparatuur, en koffie/broodjes ook meegenomen in je berekening? Vergeet ook niet je derving.

 

Het is voor iemand hier natuurlijk niet te zeggen of 5 euro per klant, 115 euro per dag, of 23 klanten per dag haalbaar is op een locatie waarvan slechts een omschrijving is. Dat de andere koffiezaken vol zitten is een goed teken, maar zegt tegelijkertijd eigenlijk ook weer niets.

Link naar reactie
  • 0

Is een omzet van 115 per dag niet een beetje weinig? Als je een goede marketing hebt en een goude uitstraling lijkt me dat het moet lukken. Woon zelf ook in een middelgrote stad waar ook een koffiezaak zit, die zit niet aan een drukke straat maar het is er altijd redelijk druk. Het is dus een beetje vergelijkbare situatie, maar natuurlijk is elke situatie anders.

Ik denk dat als je een goed USP hebt en dit ook goed en duidelijk uitstraalt naar de consument je zeker een hogere omzet kan halen.

 

Ik lees tevens ook dat je veel loop en fiets verkeer hebt bij je locatie, is het een idee om een koffiebar te maken direct aan de straat, zodat mensen niet naar binnen hoeven en snel verder kunnen lopen?

www.dhreams.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.