• 0

Ervaring met affiliation programma's

Ik wil volgend jaar een produkt gaan verkopen door middel van een zogenaamde affiliation methode. Wederverkopers kunnen een banner van mijn site kopieren en op hun website hangen. Iedere klant die via hun website op mijn website terecht komt en uiteindelijk vroeg of laat mijn produkt koopt, krijgt de wederverkoper een commissie.

 

Nou heb ik het technische gedeelte al zo goed als opgelost in de webshop van www.oscommerce.com. Daar deze materie eigenlijk wel nieuw voor me is, vroeg ik me af of ik niet nog wat kan leren.

 

Volgende vragen borrelen dan ook op:

- Waar moet je opletten bij de implementatie van affiliation?

- Wie heeft wat voor ervaring en bij welk betaalsysteem die ook gelijk de commissie van de verkopen doorsluisd naar een wederverkoper?

Ik heb met de ING en de Rabobank gesproken (die zien water branden als je het over zoiets hebt) Verder gekeken op paypal en way2pay maar kom daar ook niet echt een goede oplossing tegen voor affiliation.

 

Alle suggestiies en input zijn welkom

 

Ik wil hier wel een FAQ van maken, ook die ben ik nog niet tegen gekomen.

 

Perry

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

waarom wil je per verkoop direct de affiliate belonen? de meest gebruikte methode is betaling op maandbasis.

dit is denk ik ook administratief makkelijker bij te houden.

 

Tijdstip van betaling heb ik me nog niet eens zo mee bezig gehouden. Gaat mij er om dat ik een reseller het volste vertrouwen kan geven dat hij/zij betaald wordt. Als daar nou en bank tussen zit waar ik altijd een bedrag achter laat, dan is dat vertrouwen ook weer gewonnen.

 

Niet dat ik niet te vertrouwen ben:-)

 

Oliebollen bakkend,

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

wat bedoel je precies met "Als daar nou en bank tussen zit waar ik altijd een bedrag achter laat, dan is dat vertrouwen ook weer gewonnen."

 

bakse!

 

Nou, lijkt mij als reseller gewoon prettig dat je zeker weet dat je betaald wordt. Daar ik ook maar startend ben, kan ik me voorstellen dat resellers zich eerst even achter hun hoofd krabben voordat ze mijn banners op hun website gaan plaatsen. Als daar nou iemand tussen zit, trekt het de belangen wat uit elkaar. Zit nu met me vette oliebollen vingers naar www.m4n.nl te kijken. Dat lijkt me een goed initiatief, waar zowel verkoper als reseller wat aan hebben. Moet het wel ze werk doen uiteraard. Vandaar mijn vraag, wie heeft daar ervaring mee?

 

Oliebollen etend,

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

wat bedoel je precies met "Als daar nou en bank tussen zit waar ik altijd een bedrag achter laat, dan is dat vertrouwen ook weer gewonnen."

 

bakse!

 

Nou, lijkt mij als reseller gewoon prettig dat je zeker weet dat je betaald wordt. Daar ik ook maar startend ben, kan ik me voorstellen dat resellers zich eerst even achter hun hoofd krabben voordat ze mijn banners op hun website gaan plaatsen. Als daar nou iemand tussen zit, trekt het de belangen wat uit elkaar. Zit nu met me vette oliebollen vingers naar www.m4n.nl te kijken. Dat lijkt me een goed initiatief, waar zowel verkoper als reseller wat aan hebben. Moet het wel ze werk doen uiteraard. Vandaar mijn vraag, wie heeft daar ervaring mee?

 

Oliebollen etend,

 

 

Perry

 

m4n is leuk voor m4n zelf en de adverteerders. NIet zo prettig als site eigenaar. Ze betalen alleen als er verkocht wordt, een lid wordt aangedragen etc. Dan ben je dus kostbare advertentieruimte kwijt in de hoop dat je wat terug ziet. Niet iedereen wil dat.

Maar als je via de statistieken kunt zien hoe vaak ergens op geklikt is , kun je het ook zelf regelen.

En dan zou ik voor een combi kiezen. Kunnen site eigenaren kiezen tussen een maandbedrag of commissie.

En m4n zegt dat je per klik wordt betaald, maar dat geldt echt alleen voor grote sites.

En gewoon googlen op affilaite, en je komt wel ergens contracten tegen.

Link naar reactie
  • 0

zorg aan de andere kant dat je goed eventuele klikfraude ed afdekt.

Het voordeel van een vaste commissie is dat de kans op waardevolle contacten groter is. Het nadeel is dat mensen minder snel geneigd zijn je bedrijf te promoten.

 

Per klik betalen werkt prima om veel exposure te krijgen, maar is minder effectief in het binnenhalen van mensen, zeker in verband met fraude door mensen die elkaar 'helpen' met het behalen van hun betalingsgrens.

Link naar reactie
  • 0

Heeft dit niet gewoon te maken met het afstemmen van je doelgoep en de adverteerders.

 

 

Wat wel altijd zo is dat je zelf moeite moet doen en de adverteerde ook om te zorgen dat het promotiemateriaal (banners) aansluiten bij de wensen van je klanten.

@kizito

Voor advies over adverteren en advertenties op het internet:

http://www.kizito.nl | http://www.actieshoppen.nl | http://www.affiliateprogramma.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.