• 0

aangifte 2013 - hoe snel meestal verwerkt?

Ik ben even nieuwsgierig hoe snel het meestal verwerkt is bij de belastingdienst. Ik krijg namelijk best wat geld terug en door aantal hoge investeringen kan ik dat wel goed gebruiken. ;-) Voor particulieren geldt 'voor 1 april ingediend, voor 1 juli uw geld terug'. Zal dat voor ondernemers ook gelden? Meestal was het binnen week of 3 verwerkt maar dan ging het om oudere aangiftes en niet in de drukke tijd zoals nu. Ik heb geen idee of aangiftes van zelfstandige ondernemers sneller verwerkt worden dan aangiftes van particulieren.

 

Alvast bedankt voor reactie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je het snel terug wilt en je hebt nog geen aangifte gedaan dan zou ik gebruik maken van het programma voorlopige aanslag. Ik weet niet of je nu al een voorlopige aanslag 2013 hebt lopen?

 

Als je nog helemaal geen voorlopige aangifte 2013 hebt lopen kun je tot 1 april alsnog een voorlopige aanslag aanvragen.

 

Aanvragen voorlopige aanslag worden eigenlijk altijd binnen 2 a 3 weken verwerkt en uitbetaald.

 

Voor de "echte aangifte" kan dat langer duren. Wel even wachten met insturen van je aangifte totdat de formele beslissing van de voorlopige teruggaaf er is.

 

Dus eventueel moet je ook nog even uitstel aanvragen zodat je ook de eerste week of 2e week van april nog kan insturen

 

Link naar reactie
  • 0

De aangifte is paar weken geleden al door fiscalist gedaan. Ik weet wel van eerdere keren dat het vaak snel verwerkt was, dat je post kreeg met 'voorlopige aanslag' (en dan al snel geld terug als van toepassing) en dan weer tijdje daarna de 'definitieve aanslag'. Mijn fiscalist denkt dat het lang kan duren omdat het bij particulieren nu ook lang kan duren, maar ik vraag me dus af of dat klopt....

misschien kan ik de voorlopige aanslag sowieso nog wijzigen?

Link naar reactie
  • 0

Uit nieuwsgierigheid heb ik toch maar even gebeld naar de belastingdienst. De uitspraak 'voor 1 april ingediend, voor 1 juli uw geld terug' geldt ook voor ondernemers. Het kan zijn dat het binnen een maand is verwerkt maar kan ook zijn dat het langer duurt. En als je grote teruggave verwacht is er geen manier om het versneld terug te krijgen. Nu kijk ik in ieder geval ernaar uit om post in mooie blauwe envelop te ontvangen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sandra,

 

Goed om te horen dat je geld terugkrijgt van de belastingdienst. Ik vroeg me af hoe je dit voor elkaar hebt gekregen :). Zijn de investeringen zo hoog, dat het de omzet voorbijschiet? Of heb je voorzieningen getroffen?

 

Heb je een goede fiscalist? Zo ja, kun je deze aanraden?

 

Link naar reactie
  • 0

Ja ik laat al 10 jaar mijn aangifte door hetzelfde bedrijf doen, www.alblas-fb.nl , ze zitten in Wateringen maar je kan ze ook regelmatig spreken in Amstelveen. Mocht het qua locatie onhandig zijn, forumlid Joost Rietveld http://denariusadvies.nl/ zit in Schoonhoven en kan ik ook zeker aanraden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.