• 0

noodzaak van aanvragen zakelijke rekening?

Ik ben sinds kort gestart met een eenmanszaak. Ik vroeg me af of het noodzakelijk is een zakelijke rekening te openen of kan ik ook gewoon een tweede prive rekening aanvragen waarmee ik mijn zakelijke betalingen kan ontvangen en plegen en op die manier de kosten ontloop voor deze transacties en een jaarlijks bedrag wat bij een dergelijke zakelijke rekening hoort.

Weet iemand hoe dit zit?

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Je hoeft zelfs geen tweede rekening te openen, maar administratief is het wel een stuk makkelijker en is ondanks evt. kosten zeker aan te raden.

De meeste banken verkopen je liever een zakelijke rekening zodat ze zakelijke tarieven kunnen rekenen.

Als de rekening je eigen naam draagt kan het even duren voordat de bank je erop zal aanspreken...

Op bedrijfsnaam een privé-ekening openen wordt wat lastiger.

Succes met je zaak!

• 0

Het hoeft, zeker de eerste tijd, niet zo duur te zijn. Je betaalt vaak meer als je veel transacties hebt (dus veel omzet) of als je ook een pas wil, maar die heb je met een prive rekening niet echt nodig. Rabobank bijv. heeft een startersrekening. Hij is zo te zien meteen opzegbaar (geen opzegtermijn) je kan dus na de startvoordelen gewoon overschakelen naar een goedkopere rekening (bijv SNS zakelijk).

Als je Ideal betalingen wil ontvangen moet je overigens wel een zakelijke rekening hebben. Ook voor eventuele benzine bonnen is het eigenlijk een must en handig als je met relaties uit gaat eten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar