• 0

Hoe bereken je het ondernemingsvermogen? Belastingaangifte

Beste allemaal,

 

Ik ben op dit moment bezig met het invullen van mijn belastingaangifte. Ik heb een eenmanszaak en vul dit jaar voor het eerst mijn aangifte zelf in door gebrek aan vaste partner die dit altijd voor mij deed. Aangezien ik voor 00:00 vanavond mijn aangifte ingevuld moet hebben, loop ik tegen het volgende aan:

Ik moet invullen of het fiscale vermogen aan het begin van dit boekjaar gelijk is aan het fiscale ondernemingsvermogen aan het einde van het vorige boekjaar. Ik weet niet wat ik hier moet invullen. Hoe bereken ik dan het ondernemingsvermogen? Alle hulp is welkom, bedankt alvast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

(idem dito beantwoord in dit topic)

 

Hoe bereken ik dan het ondernemingsvermogen?

Simpel: EV (eind) = EV (begin) + resultaat + stortingen - opnamen

 

Wil je vervolgens weten hoe je het EV (begin) uitrekent?

Ook simpel EV (begin) = EV (eind vorig jaar) (uitzonderingen daargelaten)

 

Wil je vervolgens weten hoe je het allereerste EV (begin) uitrekent?

Ook simpel EV (begin) = 0 (uitzonderingen daargelaten)

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Ik ben op dit moment bezig met het invullen van mijn belastingaangifte. Ik heb een eenmanszaak en vul dit jaar voor het eerst mijn aangifte zelf in door gebrek aan vaste partner die dit altijd voor mij deed. Aangezien ik voor 00:00 vanavond mijn aangifte ingevuld moet hebben, loop ik tegen het volgende aan:

Ik moet invullen of het fiscale vermogen aan het begin van dit boekjaar gelijk is aan het fiscale ondernemingsvermogen aan het einde van het vorige boekjaar. Ik weet niet wat ik hier moet invullen. Hoe bereken ik dan het ondernemingsvermogen? Alle hulp is welkom, bedankt alvast.

 

Als het goed is, heb je ook vorig jaar aangifte gedaan. Of iemand anders deed het voor je. Maar de uitdraai van vorig jaar heb je vast wel. Pak die aangifte erbij en lees op welk bedrag aan ondernemingsvermogen de rekensom aan het eind van het vorig jaar uitkwam. Als er niet iets bijzonders is gebeurd, dan is dat ook het bedrag waarop je dit jaar begint.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.