• 0

Privacy/Controle E-mailverkeer distributeur

 

Ik ben distributeur geworden van een Franse onderneming. Mijn onderneming koopt producten in van de producent en verkoopt ze aan retailers met een mooie marge. De producent wil veel controle in de verschillende landen houden over het concept (zo wordt alle marketing centraal geregeld, waardoor in alle landen dezelfde uitstraling aanwezig is), maar ook b.v. over de e-mail stromen. Hier heb ik een vraag over.

 

De productent heeft een franse website. Ik heb een Nederlandse URL in bezit met dezelfde naam. Ik heb de webmaster van de producent toegang gegeven om alles te laten doorlinken naar hun website. Op de franse website staat dan een Nederlandse vertaling. Dit is natuurlijk allemaal prima en logisch. Echter is het ook logisch dat al het e-mail verkeer van ons wordt doorgelinkt naar hen, zodat zij deze allemaal kunnen lezen?

 

Wij zijn een distributeur en dus een eigen onderneming. Echter waar ligt de grens tussen zelfstandigheid en onderdeel zijn van de producent? En daarmee dus ook de grens van de privacy van het e-mail verkeer van de distributeur? Hoe is dit bij andere distributeurs geregeld?

 

Gr. Pieter

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Joost,

 

Dank je voor je reactie. Er ligt een distributie overeenkomst. Daarin worden wel onderwerpen besproken over het b.v. het minimale marketingbudget (% van de omzet). Daarnaast dat alle marketing middelen ontwerpen en besteld worden in Frankrijk. Er staat geen afspraak in over e-mail.

 

Mijn mening is dat we distributeur zijn en dus een eigen bedrijf zijn die producten in koopt en verkoopt. Het gaat Frankrijk niet aan welke mails wij versturen en ontvangen.

 

Gr. Pieter

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als alles qua website is doorgelinkt, kun je toch gewoon inloggen op jouw control panel van het .nl domein.

 

Wachtwoord wijzigen en ook die van alle email accounts onder .nl domein.

 

Als de "webmaster" in frankrijk dan nog eea later wil veranderen (ik zou niet weten wat als het enkel om doorlinken www adres gaat) dan kan hij ook gewoon vragen aan jullie dat voor hem te doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.