• 0

Ervaringen met Nibor Media, Bedrijfopzoeken.nl

Beste medeleden,

 

Ik ben voor de zoveelste keer benaderd betreft mijn onderneming. Een bloemen en decoratie winkel die ik al bijna 12 jaar met veel plezier run. Maar die zeer brutale telefoontjes ben ik meer dan zat. Zo belde er gister weer een dame van bedrijfopzoeken.nl met het idiote verhaal dat ik al op de site stond. Een jaar nota bene. Ik weet zeker dat dit niet het geval is. Ik heb een zeer vaste klanten kring en doe alleen aan reclame hier in de regio. Ze ging nog verder door te zeggen dat ik klanten zou krijgen! Er zijn een hoop van dit soort bedrijven die je bellen maar gewoon stoppen als je niet wil, maar de dame van Nibor Media bleef maar doorgaan op een hele vervelende manier. Ik heb het één en ander opgezocht.

 

Bedrijfopzoeken.nl niet te vinden bij de KvK

Wel op het adres Nibor Media

Ingeschreven sinds 13-03-2013?

Eenmanszaak? Eigenaar is een man, ik word benaderd door een vrouw.

 

Medeleden een gewaarschuwd mens telt voor 2!

 

Mvrg Karin.

 

[Mod edit: topictitel en bericht aangepast, persoons- en adresgegevens verwijderd ]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Karin,

 

allereerst welkom op Higherlevel

 

Ik heb je bericht aangepast zodat het voldoet aan onze forumvoorwaarden.

 

Het is op zich legitiem om op internetfora, zoals deze, melding te doen van vermeende misstanden en andere gedupeerden te zoeken. Let daarbij wel op dat je je verhaal zakelijk houdt en geen beschuldigingen doet die je niet waar kunt maken. Dat kan namelijk leiden tot een aanklacht of rechtszaak wegens smaad of laster door de vermeende oplichter. Voor meer informatie hierover zie het blog van Ius Mentis

 

Groet,

 

Norbert Bakker

 

HL moderator

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

 

Altijd melden bij de SAF of Fraudemelddesk. Het aantal meldingen daar is immers een eerste indicatie.

 

Als er niks te vinden is over een uitgever die hinderlijk acquireert, kan het gewoon een onhandige ondernemer zijn die nog moet leren om klanten netjes en beleefd te behandelen. Die niet beseft dat hij met smoesjes als (u had al eerder bij ons geadverteerd en we zijn uw gegevens aan het controleren) een aanpak hanteert die door die klootzakken van acquisitiefraude-bureaus ook gebruikt worden. Een aanpak die riekt naar misleiding en oplichting.

 

Kan maar zo een klungel zijn. Vandaar dat moderators in dit soort topics vragen om feitelijke beschrijvingen en geen kwalificaties die achteraf weer tot gedoe leiden.

 

Maar er is best wat te vinden over Nibor Media. De naam leidt in de eerste tien zoekresultaten naar even veel adressen in Uithoorn, Heerhugowaard en Amsterdam. De zaak is afgelopen jaar dus vaak verhuisd of er zijn verschillende ondernemers met dezelfde naam actief.

 

Het telefoonnummer uit Hilversum (Harenkarspel) komt op dit register voor, waar tal van mensen waarschuwen voor misleidende advertentiewerving. Ook bij Vara Kassa melding van een vergelijkbare ervaring. Nibor Media lijkt inmiddels een jaar actief.

 

En dan nog een terzijde (voor het archief)...

 

Over bewijswaarde voicelogs:

 

De kantonrechter heeft onlangs geoordeeld (LJN: BC6117) dat aan een voicelog bewijswaarde kan worden toegekend als aan de volgende voorwaarden is voldaan.

 

Er moet toestemming worden gevraagd voor de geluidsopname en het positieve. antwoord moet worden afgewacht. Ook de contractsinhoud moet duidelijk uit het gesprek blijken

 

Na het gesprek moet een schriftelijke bevestiging toegestuurd worden met de inhoud van de overeenkomst en een verwijzing naar de voicelog.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo.

 

Tot mijn verbazing heb ik onlangs een overeenkomst met een factuur van bedrijfopzoeken.nl ontvangen! Zelf als een eigenaar van een klein bedrijf heb ik nooit contact gehad met hun! En wat raar is dat op de factuur staat een naam die helemaal niet herkend door ons bedrijf! Deze mensen zijn echte fraudes. Het is al bij fraudehelpdesk.nl vermeld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.