Ik run nu 2,5 jaar een bedrijf waarbij ik een stabiele omzet maak en altijd binnen de KOR val. Nu heb ik echter in het eerste kwartaal van 2014 tijdelijk meer werk gehad, waardoor ik in plaats van € 300 (x 4 = € 1200, netjes binnen de KOR) nu € 400 BTW zou moeten afdragen. Mijn verwachting is echter dat ik de rest van het jaar weer op € 300 per maand BTW afdragen zal zitten en dus nog steeds op jaarbasis binnen de KOR val.

Is het verstandig om nu de € 400 aan te geven en te betalen of is het beter om die € 400 als vermindering op te geven omdat ik uiteindelijk op jaarbasis toch binnen de KOR val?

Bvd.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45694-vraagje-over-kor/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Zelf vind ik het prettiger om pas belastingvoordeel te genieten wanneer ik er zeker van ben. Dus voor mij geen voorlopige teruggaaf of vooraf genomen KOR-voordeel, maar pas achteraf wanneer ik alle cijfers heb. Op die manier heb ik minder last van eventuele tegenvallers en heb ik mijn levensstandaard niet aangepast aan vooruitbetalingen.

Indien het voortbestaan van je onderneming afhankelijk is van dit KOR-voordeel, dan zou ik toch eens kritisch naar het resultaat van je ploeteren kijken. Ben je er niet van afhankelijk, dan kun je gerust wachten tot je na Q4 alles zeker weet.

Maar ieder zijn ding, dus neem gerust je KOR voordeel vooraf al....

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45694-vraagje-over-kor/#findComment-464964
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar