Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer na uren het internet afspeuren en kan ik niet echt mijn specifieke situatie vinden, vandaar mijn post hier:
Ik ben dit jaar een eenmanszaak gestart en heb in principe zelf zakelijk (nog) geen auto nodig, werk nl. vanuit huis.
Nu heeft mijn vriendin een nieuwe baan waarbij zij geen leasewagen meer heeft.
We moeten dus een auto gaan kopen voor vnl. privégebruik en voor mijn vriendin om naar haar nieuwe werk te rijden, waarvoor ze uiteraard een kilometervergoeding krijgt van haar werkgever.
Heeft het enig fiscaal voor voordeel als ik de auto ga kopen of leasen via mijn eenmanszaak ondanks het feit dat ik hem niet zakelijk ga gebruiken? Of is gewoon privé aanschaffen de enige echte optie?
Extra info:
Budget voor auto ongeveer € 5.000,- (wellicht youngtimer regeling interessant?)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MarkM007
MarkM007
Hallo,
Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer na uren het internet afspeuren en kan ik niet echt mijn specifieke situatie vinden, vandaar mijn post hier:
Ik ben dit jaar een eenmanszaak gestart en heb in principe zelf zakelijk (nog) geen auto nodig, werk nl. vanuit huis.
Nu heeft mijn vriendin een nieuwe baan waarbij zij geen leasewagen meer heeft.
We moeten dus een auto gaan kopen voor vnl. privégebruik en voor mijn vriendin om naar haar nieuwe werk te rijden, waarvoor ze uiteraard een kilometervergoeding krijgt van haar werkgever.
Heeft het enig fiscaal voor voordeel als ik de auto ga kopen of leasen via mijn eenmanszaak ondanks het feit dat ik hem niet zakelijk ga gebruiken? Of is gewoon privé aanschaffen de enige echte optie?
Extra info:
Budget voor auto ongeveer € 5.000,- (wellicht youngtimer regeling interessant?)
Woon werkverkeer vriendin 20.000km per jaar
Prive gebruik 10.000km per jaar
Alvast bedankt voor het advies!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45788-eenmanszaak-auto-kopen-of-leasen-voor-priv%C3%A9-gebruik/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag