• 0

Hoe nieuw foliebedrijf promoten?

Hallo,

 

Ik heb mijn schildersbedrijf uitgebreid met een folie gedeelte.

Dit bedrijfsgedeelte valt nu nog onder mijn bedrijfsnaam van het schildersbedrijf, echter wil ik dit bedrijf met bedrijfsnaam op eigen poten gaan zetten.

Met folie opdrachten zit ik nog in de opbouwende fase, en kan me niet snel genoeg gaan. Wij brengen o.a. zonwerende raamfolie, inbraakwerende en privacyfolie aan op gebouwen etc.

Hoe kan ik mijn product het beste in de markt zetten? Door bijv. te netwerken of? Bedrijven benaderen, die eventueel raamfolie geplaatst zouden willen hebben we krijg ik geen respons op, dus is denk ik ook niet de doorslaggevende manier, om nieuwe klanten te werven.

 

Graag over mijn vraagstellingen uw input.

 

Met groeten ,

 

Adrie

Folie Protect Brabant

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je duidelijk voor de doelgroep wat de voordelen zijn van de folies?

Kun je ook aangeven waarom ze bij jou moeten zijn?

 

Weet je wie de doelgroep is?

Weet je waar je deze kunt vinden?

 

Je kunt (grof gezegd: ik schud het ter plekke uit mijn mouw) promotie in 'kanalen' opdelen:

 

- Online:

- website (waarbij SEO van groot belang kan zijn.)

- blog

- social media (facebook, twitter, linkedin, YouTube)

- adverteren (adwords, banners, YouTube)

 

- Offline:

- netwerken

- beurzen

- presenteren (workshops, lezingen, etc)

- adverteren (vakbladen, tijdschriften, kranten, TV)

 

En dan kun je ook nog uit verschillende media kiezen:

- persoonlijk vertellen

- tekst

- fotografie

- video

 

Dus het is nu uitzoeken/kiezen welk medium het verhaal het beste (meest helder/boeiend/overtuigend) overbrengt en kiezen via welk kanaal je kunt zorgen dan de doelgroep het verhaal te horen/zien/lezen krijgt.

 

Zelf denk ik heel visueel, mijn signatuur verklaart dat waarschijnlijk wel ;)

Bij inbraakwerend zou ik dan wel willen zien hoe goed het werkt. (A la Mythbusters met explosieven te keer gaan lijkt me overdreven, maar 'zien = geloven'.)

Hetzelfde geldt voor privacyfolie en zonwerende raamfolie.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wees zichtbaar op plekken waar klanten zoeken.

 

En denk eens over een manier om extra in de aandacht te komen. Een opvallend demoproject bijvoorbeeld. Kun je niet ergens een hufterbestendige vensterwand plaatsen, voorzien van een scala aan folie. Of een foliemozaiek...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als aanvulling op bovenstaande reacties, zelf ben ik 'fan' van de zogenaamde 3d folies die de mogelijkheden van een ruimte laten zien. In ieder dorp of stad is er wel leegstand, wellicht eens met de verhuurders gaan praten over een samenwerking. Zij een beschermende folie, bedrukt met de mogelijkheden van het pand, en daarbij 'te huur' en uiteraard jouw bedrijfsgegevens en info over de folie.

 

Ik neem aan dat het mogelijk is dat jouw folies ook bedrukt worden? Voorbeeld van wat ik bedoel: http://windowdressing.nl/

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.