• 0

Verzekeringen voor opslag/distributie centrum

Hallo,

 

Ik ben van plan om voor een groot bedrijf de logistiek over te nemen. Dat houdt in het verzorgen van de opslag, binnenkomende goederen, verzend klaar maken van orders en ze vervolgens op verschillende locaties af te leveren en dergelijke. Nu heb ik al heel wat rondgeneuzeld op verschillende sites alleen is me nog 1 ding onduidelijk. Zodra ik de opslag ga verzorgen (ongeveer 1000 pallets) hoort daar ook een verzekering bij mocht de loods bijvoorbeeld in de fik vliegen. Mijn vraag is dus of iemand weet wat voor verzekering ik het beste kan aanvragen, waar ik dat kan doen, en hoeveel me dat ongeveer gaat kosten per maand/jaar.

Alvast bedankt!

 

groeten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Mijn vraag is dus of iemand weet wat voor verzekering ik het beste kan aanvragen

 

Lijkt me dat dat niet te zeggen valt zonder meer kennis over jouw bedrijf en wat je precies doet

 

Toch een schot voor de boeg: het lijkt me dat je minimaal een goede bedrijfsaansprakelijkheidsdekking en brand/uitgebreide gevaren verzekering nodig hebt. En wellicht ook nog bedrijfsschade/extra kosten voor jouw eigen derving en doorlopende vaste kosten.

En denk bij een loods met pallets ook aan het meeverzekeren van schade aan eigen goederen op de eventuele heftrucks of palletstapelaars: dit valt namelijk niet onder de dekking van de brandverzekering (uitsluiting aanrijding motorrijtuigen) en ook niet onder de dekking van de aansprakelijkheidspolis (jij hebt de goederen onder opzicht)

En bij transport is een eigen vervoerdekking wel zo handig, zeker als de gemiddelde waarde en maximale waarde per transport aanzienlijk is.

 

waar ik dat kan doen

 

Bij vrijwel iedere zakelijke verzekeraar of zakelijke verzekeringsadviseur

 

en hoeveel me dat ongeveer gaat kosten per maand/jaar

 

Daar valt op voorhand echt geen zinnig woord over te zeggen. Hangt af van omzet, soort product, waarde van de opgeslagen goederen, attractiviteit (diefstalgevoeligheid), bouwaard, ligging, preventiemaatregelen, beveiliging et cetera. Een logistiek bedrijf is geen broodje kaas, dus de tarieven zijn ook niet zomaar van de plank af te halen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.