• 0

Ervaringen met Creative Commons licentie?

Hallo,

 

Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met de Creative Commons licenties? (zie: http://creativecommons.nl/).

 

Voor mijn job heb ik namelijk een grote fietstrailer gemaakt die eigenlijk zeer moduleerbaar is qua lengte/breedte, capaciteit,... en ik krijg van mensen ook reacties zoals: ik zou daar kunnen een pizza oven op bouwen, een mobiel keukentje,...

 

De basis van de trailer is ok: rijdt goed, stevig, eenvoudig zelf samen te steken(ikea-stijl), standaard fietsonderdelen, .... Maar het lijkt mij wel leuk om samen met anderen daar verder op te bouwen om er plezante toepassingen voor te maken.

 

Het basisconcept namelijk het frame is wel redelijk uniek naar mijn mening, je hebt er kennis van plaatwerk voor nodig (lasersnijden/plooien) om zoiets te ontwerpen. Maar eens je de tekeningen hebt(dxf) dan kan iedere jobshop met een laser en een plooibank dit eenvoudig maken (en hoe meer ze er in serie kunnen maken hoe goedkoper per onderdeel natuurlijk).

 

Dus ik had gedacht om een creativecommons licentie aan te vragen, de huidige tekeningen op een eenvoudige site te zetten samen met wat foto's en info en dan te zien wat er gebeurd.

 

Of zie ik nu iets over het hoofd?

 

 

 

[titel aangepast - mod]

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Creative Commons is een manier om je auteursrecht te behouden maar gebruik van jouw werk (voorwaardelijk) toe te staan. Het is geen manier om een groot publiek te bereiken. Bij een ontwerp kan het een manier zijn om je auteursrecht te vestigen (publiceer) zonder het alleenrecht te claimen.

 

Wat is je bedoeling?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zelf doe ik mijn job mbv een cargofiets en nu dus ook met een fietstrailer indien nodig. Ik ben van mening dat dit voor mezelf een efficiënte manier van werken is in een stedelijke omgeving. (nog los van de andere nadelen van een bestelwagen: lawaai, vervuiling, plaatsgebrek,...).

 

Ik wil op die manier dus ook het professionele fietsen in de stad promoten en ondersteunen. Mensen die graag op mijn ontwerp willen verder werken kunnen dat. Willen ze mijn hulp daarbij dan kan dat ook. Betalend of niet dat moet dan voor elk project apart bekeken worden.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Mathias,,

Je zou het één kunnen doen en het andere niet laten.

Je zou je kunnen beschermen via creative commons en vervolgens via andere kanalen trachten mensen voor je idee te interesseren.

 

suc7

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Ik was blijkbaar niet volledig duidelijk. Ik heb inderdaad niet de verwachting dat cc zal zorgen voor promotie of zo.

 

 

Dat zou ik inderdaad zelf moeten doen mbv website, sociale media,...

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.