Ik ben me de laatste tijd wat meer aan het verdiepen in de mogelijkheden voor constructies voor je bedrijfsvorm. Daarbij kom ik telkens weer nieuwe dingen tegen die vragen oproepen. Hierbij weer een nieuwe:
Stel: Je hebt zelf een Persoonlijke Holding waar je loon vanuit wordt betaald. Winsten van je bedrijf worden uitgekeerd aan je persoonlijke holding (en die van de andere aandeelhouders van het bedrijf). Stel nu dat je zelf of één van de mede-eigenaren persoonlijk in de financiele problemen komt en dat daardoor de Persoonlijke Holding failliet wordt verklaard.
Wat gebeurd er dan met de aandelen van het bedrijf? Worden die te koop aangeboden aan de andere aandeelhouders? Tegen welke prijs (marktwaarde, etc)? Of kun je dit eenvoudig vastleggen in de oprichtingsstatuten?
Kan het bedrijf aangesproken worden om tekorten in de Persoonlijke Holding te betalen?
Alvast bedankt voor reakties,
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ronald Kleverlaan
Ronald Kleverlaan
Ik ben me de laatste tijd wat meer aan het verdiepen in de mogelijkheden voor constructies voor je bedrijfsvorm. Daarbij kom ik telkens weer nieuwe dingen tegen die vragen oproepen. Hierbij weer een nieuwe:
Stel: Je hebt zelf een Persoonlijke Holding waar je loon vanuit wordt betaald. Winsten van je bedrijf worden uitgekeerd aan je persoonlijke holding (en die van de andere aandeelhouders van het bedrijf). Stel nu dat je zelf of één van de mede-eigenaren persoonlijk in de financiele problemen komt en dat daardoor de Persoonlijke Holding failliet wordt verklaard.
Alvast bedankt voor reakties,
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/461-persoonlijke-holding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag