Jump to content
HHB

Multi Level Marketing

Recommended Posts

Beste HL leden,

Ik zie de laatste tijd een groeiend aantal aanbieders, die beloven dat je snel veel geld verdient, zonder enige kennis.

Een nauwkeuriger blik leert, dat je niet alleen een product of dienst mag / kunt verkopen, maar dat je (vooral) ook de methode van werving aan de man dient te brengen.

Hiervoor dient dan eerst geïnvesteerd te worden.

Met name dat laatste (het verkopen van de verkooptruc) lijkt mij een kwalijke zaak.

Het lijkt op een soort piramide spel. Je koopt de truc; verkoopt dit aan 2 andere4 (slachtoffers), die het weer doorverkopen aan ieder 2 andere slachtoffers.

Na ca. 24 ronden (als iedere deelnemer 2 nieuwe deelnemers aanbrengt) zijn alle 17 miljoen Nederlanders een verkooptruc aan iemand anders aan het verkopen.

De wet laat e.e.a. toe, zolang het eerste doel is het verkopen van een product of dienst.

Als de organisatie is opgezet om geld te verdienen met de verkooptruc an sich, dan is dit niet toegestaan.

Een groeiend aantal mensen, die in de financiële problemen zitten worden hierdoor aangetrokken (en vervolgens uitgekleed).

Ik ben benieuwd hoe andere HL leden hier over denken.

Graag een reactie dus.

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Multi level marketing valt buiten de scope van dit forum:

https://www.higherlevel.nl/higherlevel/forumregels

Het is niet ondernemen, het is meer een vorm van oplichting.

Ik volg een aantal van dit soort bedrijven, het is te bedroevend voor woorden wat mensen wijs gemaakt wordt en wat men ook gewoon als zoete koek slikt.

Doe mij maar een patatje oorlog.

Multi level marketing valt buiten de scope van dit forum:

Exactly, en daarom gaat hier ook een slot op

EDIT, modmelding:

nou daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg oplichters die dit professioneel en als ondernemer doen. :-)

Vast. Maar voor discussie daarover zijn andere fora meer geschikt, zoals het MLM-forum

B2Bsure, vooruithelpers bij risicomanagement & verzekeringen

Solopartners: belangenbehartiging en klachtenregeling voor ZZP'ers in de zorg 

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

Growing together with other entrepreneurs

✓     Ask your entrepreneur questions

✓     Share your answers

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     At your convenience

✓     Always based on relevance, substance and expertise

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept