Een bestelling, altijd welkom! Maar toen de mevrouw aan de andere kant van de lijn de naam van haar koor noemde en de uitgaven die zij wilde bestellen, bekroop mij een déjà vu-gevoel. Na haar hartelijk bedankt te hebben voor de bestelling en het gesprek beëindigd te hebben, dook ik dus maar even in mijn administratie. En ja hoor, bijna 7 jaar geleden had datzelfde koor precies dezelfde bestelling geplaatst. Wat nu?
Heel even kwamen allerlei redenen voorbij waarom ik deze bestelling gewoon zou gaan leveren. De exemplaren van de vorige bestelling waren wellicht zoekgeraakt, per ongeluk weggegooid, of door brand of waterschade in het archief onbruikbaar geworden. Of misschien waren er wel zoveel aantekeningen op gemaakt, dat er behoefte was aan nieuwe, onbeschreven versies.
Maar het kon natuurlijk ook een vergissing zijn. En zou ik daar dan - als ik in haar schoenen zou staan - niet op gewezen willen worden? Daarnaast werd ik ook steeds nieuwsgieriger. Dus maar even teruggebeld. Wat bleek? Het archief was de laatste jaren een paar keer verhuisd en daardoor enigszins uit het zicht verdwenen. Ze kon zich de eerdere levering ook niet meer herinneren, maar zou bij diverse mensen gaan informeren.
De bestelling kon ik vooralsnog dus schrappen, maar haar hartelijke dank viel mij wel ten deel. En ik kreeg de vraag of ik dan wellicht iets anders in mijn catalogus had wat in hun programma paste. Na een paar suggesties van mijn kant werd met “we gaan het bekijken” en “nogmaals hartelijk dank” het gesprek afgerond.
Een paar weken later krijg ik te horen dat bij de zoektocht in het archief de betreffende uitgaven inderdaad zijn gevonden … en leidt één van de gegeven suggesties alsnog tot een mooie bestelling. Als dat geen win-win is …
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
John B
John B
Een bestelling, altijd welkom! Maar toen de mevrouw aan de andere kant van de lijn de naam van haar koor noemde en de uitgaven die zij wilde bestellen, bekroop mij een déjà vu-gevoel. Na haar hartelijk bedankt te hebben voor de bestelling en het gesprek beëindigd te hebben, dook ik dus maar even in mijn administratie. En ja hoor, bijna 7 jaar geleden had datzelfde koor precies dezelfde bestelling geplaatst. Wat nu?
Heel even kwamen allerlei redenen voorbij waarom ik deze bestelling gewoon zou gaan leveren. De exemplaren van de vorige bestelling waren wellicht zoekgeraakt, per ongeluk weggegooid, of door brand of waterschade in het archief onbruikbaar geworden. Of misschien waren er wel zoveel aantekeningen op gemaakt, dat er behoefte was aan nieuwe, onbeschreven versies.
Maar het kon natuurlijk ook een vergissing zijn. En zou ik daar dan - als ik in haar schoenen zou staan - niet op gewezen willen worden? Daarnaast werd ik ook steeds nieuwsgieriger. Dus maar even teruggebeld. Wat bleek? Het archief was de laatste jaren een paar keer verhuisd en daardoor enigszins uit het zicht verdwenen. Ze kon zich de eerdere levering ook niet meer herinneren, maar zou bij diverse mensen gaan informeren.
De bestelling kon ik vooralsnog dus schrappen, maar haar hartelijke dank viel mij wel ten deel. En ik kreeg de vraag of ik dan wellicht iets anders in mijn catalogus had wat in hun programma paste. Na een paar suggesties van mijn kant werd met “we gaan het bekijken” en “nogmaals hartelijk dank” het gesprek afgerond.
Een paar weken later krijg ik te horen dat bij de zoektocht in het archief de betreffende uitgaven inderdaad zijn gevonden … en leidt één van de gegeven suggesties alsnog tot een mooie bestelling. Als dat geen win-win is …
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46297-win-win/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag