• 0

Brandstof demomodel aftrekbaar?

Ik zit met een vraag/hersenspinsel.

 

Voor mijn op afstand bestuurbare jet modellen die ik gebruik voor demo`s tijdens, shows en meetings gebruik ik brandstof en olie.

 

Hiervoor moet ook getraind worden en daar wordt ook redelijk wat brandstof voor verbruikt (zo`n 15ltr op een vliegavond welke 1x per week plaats vind).

 

Tevens het gebruik van de privé auto naar de vlieglocatie toe om te trainen (150km totaal).

 

 

In hoe verre zou ik deze kosten kunnen aftrekken?

 

 

Moeilijkheid hierin is dat het natuurlijk ook een hobby van mij is en daardoor een vrij grijs gebied.

Echter zonder deze kosten welke ik nu privé betaal zou de onderneming minder omzet draaien.

 

Mochten er mogelijkheden zijn dan zou ik ook niet snel 100% willen aftrekken maar 50% lijkt mij wel redelijk.

 

Echter hoe denken jullie fiscalisten erover (de boekhouding draai ik zelf met behulp van Acumulus, heb dus geen boekhouder voordat hiernaar verwezen wordt).

 

 

Grt,

Berto.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even zonder fiscale kennis hardop denkend: je zou het kunnen zien als op peil houden van bestaande kennis, waardoor de studiekosten en reiskosten zakelijk aftrekbaar zijn.... ;-)

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

brandstof die je in een modelvliegtuig giet, dat zijn mijns inziens 'gewoon' aftrekbare kosten omdat je daarmee de verkoopbaarheid van je modellen vergroot.

Uiteraard moet e.e.a. in verhouding zijn. Als jij 1 x per jaar een show hebt maar daarvoor twee keer per week een trainingsavond organiseert met je maten, dan lijkt het toch wel bar veel op een hobby.

 

Maar in het algemeen mag de Belastingdienst je niet verwijten dat je je onderneming zo inricht dat het ook nog leuk is. Doen ze ook zelden, dat scheelt.

 

De brandstof die je in je auto giet, valt onder autokosten. Staat de auto op de zaak, dan is deze aftrekbaar. Staat de auto niet op de zaak, dan trek je 19 cent per zakelijke km van je winst af.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.