• 0

Marktonderzoek voor lokale vestiging

Beste leden van Higher Level,

 

Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum, lees al wat langer mee, maar hoop uiteindelijk ook dat ik andere startende onderwerp zou kunnen helpen in de nabije toekomst.

 

Ik heb onlangs een ondernemingsplan ingediend bij Qredits.

De bedrijfsadviseur is daarvoor al bij me thuis langs geweest, en is positief over het plan.

 

Nou kreeg ik pas een terugkoppeling, met daarin het verzoek een marktonderzoek te gaan doen.

Dit marktonderzoek spitst zich dan op de woonplaats, inwoners, besteding, aantal zaken die al gevestigd zijn enz enz. Een betere onderbouwing dus van mijn verwachte omzet.

In het plan zelf heb ik dit kunnen onderbouwen nav cijfers uit het verleden.

Het is geen overname, maar een nieuw te starten onderneming, huidige onderneming gaat sluiten, zonder dat ik gegevens meenemen van de huidige organisatie.

 

Mijn vraag aan jullie is: bij het HBD en CBS is wel informatie te vinden m.b.t. Besteding enz....

Maar niet op woonplaats of gemeente gericht. Weten jullie waar ik zo zelf aan informatie kan komen om vooral op woonplaats/gemeenteniveau aan deze info kan komen?

 

Het budget is niet toereikend om dit te laten doen, maar ik kan/mag dit zelf doen, als het maar goed in elkaar steekt, met de juiste bronvermelding erbij.

 

Hartelijk dank alvast!

 

Groet herbie

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Herbie,

 

Heb je het op Statline van het CBS geprobeerd? Daar kun je op de kaart zoeken naar cijfers op gemeentelijk niveau.

 

CBS Statline

 

Bij Uitgebreid zoeken kun je bij 'Filter regio-indeling' een gemeente kiezen. In combinatie met een thema levert Statline veel informatie op.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 1
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er is een tool voor. Al moest ik ook wel flink zoeken en was het niet direct vindbaar.

Maar afijn.... Op deze link de gemeente aangeven waarin je je wilt vestigen. Dan kom je op een pagina en link je op 'gemeentecijfers' en kun je vervolgens de hoofdbranche en evt. subbranche selecteren en zie je over die gemeente informatie over het aantal bedrijven in die branche, aantal failliete bedrijven het aantal inwoners, inkomen per inwoner e.d.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Marktinformatie over een specifieke gemeente is alleen dan relevant als er sprake is van een a-typische bevolkingsopbouw / gemiddeld inkomensniveau. Als de gemiddelde Nederlander 100 Euro per maand aan kleding besteedt zal dat in een doorsnee gemeente niet veel anders zijn. Uiteraard zijn er wel verschillen te verwachten bij erg rijke of arme gemeenten.

 

Maar bovenstaande post gebruiken is natuurlijk nog beter / specifieker.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Qua landelijke omzet bedrijven en bestedingsgedrag consument per prodcut heb je twee tools:

 

- Omzet en exploitatie: selecteer je branche.

 

- Bestedingen en marktaandeel: selecteer product en krijgt een tabel wat de consument daar gemiddeld aan uitgeeft.

 

Bovenstaande alleen interessant als je in detailhandel opereert.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.