• 0

Inkopen doen in Neuss (D)

Ik hoop dat iemand hier is die ons even wegwijs kan maken over het verkrijgen van toegang tot bijv. Euromoda in Neuss. Ik kom er namelijk niet uit. Ben al wel zover dat ik een link heb gevonden met info over de zgn. Profashionalpass, alleen begrijp ik die regels er om heen niet goed.

 

Wanneer je hier in Nederland naar het Fashion Center in Amsterdam wilt, volstaat een inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Daar in Neuss blijkbaar niet ..

 

Ik heb contact gezocht via deze link en heb te horen gekregen, dat je om een zo'n pas te kunnen krijgen, je moet aantonen dat je over het laatste jaar € 25.000,00 aan gerelateerde produkten hebt ingekocht (modeaccessoires, kleding, etc) en dat we die facturen moesten meenemen. Ik vind dat ongehoord. Het gaat hen toch geen sodemieter aan waar wij onze kleding normaal inkopen? Bovendien zou dat betekenen dat wij een dikke ordnermap moeten meenemen, waar ze uren mee zoet zijn om al die bedragen op te tellen! Wat een idioterie!

 

Wij betrekken namelijk als relatief kleine modewinkel (we verkopen mode & mode-/woonaccessoires) van diverse leveranciers onze kleding en accessoires.

 

Buiten dat vraag ik me af, dat wanneer je net een kledingbedrijf wilt starten, je, als dit allemaal waar is, je dus nooit eerder toegang daar zult krijgen dan wanneer je elders voor dat bedrag hebt ingekocht. Wij willen er graag heen, hebben twee pasjes nodig, alleen heb ik geen zin om een groot deel van de boekhouding daarmee heen te sleuren, ook principieel niet.

 

Wie kan ons even op weg helpen hiermee? Iemand die ook al toegang daartoe heeft en wellicht een betere weg weet om aan die toegangspassen te komen? (Ik ga er vanuit namelijk dat die Profashionalpass de toegangspas is)

 

Ik zie graag uw reaktie tegemoet.

 

Bij voorbaat dank!

 

Jan Willem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik eruit begrijp krijg je: 6 dagkaarten na het invullen van het formulier.

 

Vervolgens bij het aantonen van 7500 euro aan handel (of 3500 accessoires) heb je recht op een voorlopige toegangspas die 1 jaar geldig is.

 

Na overleg bewijs van 25.000 euro krijg je een definitieve pas.

 

Volgens de richtlijnen: Formular

 

Gr Ido

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0

Wat ik eruit begrijp krijg je: 6 dagkaarten na het invullen van het formulier.

 

Vervolgens bij het aantonen van 7500 euro aan handel (of 3500 accessoires) heb je recht op een voorlopige toegangspas die 1 jaar geldig is.

 

Na overleg bewijs van 25.000 euro krijg je een definitieve pas.

 

Volgens de richtlijnen: Formular

 

Gr Ido

 

 

 

• Een dagpas kun je dus in principe ieder jaar weer krijgen (6 stuks) of is dat slechts eenmalig?

• Bij de eerste verstrekking van een dagpas is het dus niet nodig om je aankopen te tonen?

• Mijn vrouw zal daar heen gaan en neemt iemand mee die altijd mee gaat op inkoop. Kan die dan ook een pas krijgen?

• Weet je misschien (of wellicht iemand anders) of je ook ter plekke zo'n formulier kan invullen met medeneming van KvK/BTWnrs? Of moet dat persé online?

• Hoelang duurt het dat je die dagpas(sen) krijgt als je daar voor de eerste keer komt en je in wilt schrijven? Kun / Moet je er op wachten voor je inkopen kunt doen?

 

Veel vragen ineens, maar lijkt me beter dan steeds opnieuw een posting te doen. Alvast enorm bedankt voor jullie hulp.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.