• 0

ervaringen met zoeken naar webdesigners

Zelf zit ik erover na te denken om een webdesign-dienst te beginnen. Voor startende en beginnende ondernemers wil ik professionele en gebruiksvriendelijke websites gaan ontwikkelen.

 

Zelf ben ik nu met een onderzoek bezig om te kijken wat jullie ervaringen hier mee zijn. Hebben jullie zelf wel eens nagedacht om een website door een webdesigner te laten ontwikkelen? Waarom heb je hier uiteindelijk wel/niet voor gekozen? En waar heb je op gelet bij het uitkiezen van een goede webdesigner? Wat zijn belangrijke eisen die je zou stellen aan een goede webdesigner?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat Annedien al zegt. In mijn optiek is een webdesigner toch een heel ander vak dan een websitebouwer. Wat is jouw sterkste punt? Kun je heel goed designs maken in photoshop, maar kun je die wel omzetten naar een goed website in html of gebouwd in Wordpress of iets dergelijks? En heb je ook verstand van seo technieken e.d.? En responsive is tegenwoordig ook helemaal hot. Of kun je goed websites bouwen, maar ben je niet zo'n kei in photoshop, illustrator of fireworks of iets dergelijks. Onderschat het vak niet. Er komt echt heel veel bij kijken en er zijn er al zoveel die dit doen, dus hoe wil je je onderscheiden? Denk daar ook even over na. Ik ken maar heel weinig eenpitters, die alles kunnen van a tot z in de websitebouw, maar ik ken er wel veel die denken dat ze dat kunnen en het resultaat is er dan ook naar. Ik wil niet negatief overkomen, maar als je niet kundig bent in alle facetten van de websitebouw, dan word je 1 van de heel velen en dan is het zeer moeilijk om daar een goede business mee op te bouwen. Beter is het dan om je te concentreren op dat ene, waar je wel heel goed in bent en voor de andere onderdelen eventuele partners te zoeken.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Dank Annedien en Fvddungen voor jullie reacties!

 

Ik denk dat ik vooral aan het volgende zeker wat gehad heb:

[*] Jullie hebben gelijk dat termen als Professioneel en Gebruiksvriendelijk niet veelzeggend zijn omdat jullie dit te vaak horen.

[*] Focussen op mijn eigen onderscheidende vermogen is inderdaad belangrijk om me van de concurrentie te onderscheiden

 

Om mijn concept iets te verhelderen:

[*]Ik maak zelf wordpress websites en pas hier het design en de webteksten van aan. Doelgroep is vooral beginnende ondernemers. Budget van 600 tot 1000 euro.

 

Mijn onderscheidende kracht:

[*] Zelf jarenlang actief geweest als begeleider van startende ondernemers dus kan ook met ondernemers meedenken (niet uitsluitend vanuit oogpunt als webdesigner, maar ook door mijn ervaringen als begeleider)

[*] Goed met Zoekmachine Optimalisatie (zelf website gehad van 250k bezoekers per maand, websites die ik voor andere ondernemers heb gemaakt staan nu op plaats 1,2 en 3 op hun zoektermen)

[*] Vind van mezelf (maar dat is meer subjectief) dat ik mooie websites maak. Ben goed met photoshop en het schrijven van teksten, minder goed met programmeren (kan weliswaar ook een hoop dingen aanpassen in CSS).

 

Zijn bovenstaande zaken ook zaken die jullie ondernemers belangrijk vinden bij een webdesigner? Of zijn zaken als responsive design, een goed portfolio, prijs en goede ondersteuning belangrijker? Ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie als ondernemer meer/minder belangrijk zouden vinden.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat doe je allemaal voor je klant nadat je de site hebt gemaakt? Zorg je ook voor hosting, updaten, veiligheidsplugins, monitoring, etc.? En wat doe je wanneer een klant vraagt om wijzigingen?

 

Nog belangrijker: wat doe jij dat je concurrenten niet doen?

 

Je SEO kwaliteiten lijken mij niet het belangrijkste en die wapenfeiten zeggen me niets. Stel dat ik voor 1000,- euro een website over hypotheken van je wil. Hoe ga jij dan zorgen dat ik in google bij de eerste drie resultaten kom met de door mij gewenste zoektermen (hypotheek, hypotheken en rente).

 

Professioneel en Gebruiksvriendelijk is inderdaad niet veelzeggend. Een klant zal niet anders verwachten wanneer hij iemand inhuurt voor het maken van een website. Wat ga jij doen wanneer je klant het Wordpress dashboard helemaal niet gebruiksvriendelijk vindt? ("Huh, waarom moet ik eerst een plaatje uploaden en kan ik niet gewoon mijn Wordbestand erin plakken?)

 

Wat mooi is inderdaad subjectief. Wel is het voor klanten snel helder wanneer iets niet werkt. Wat doe jij om te zorgen dat z'n website bij afwijkende browsers en op een kleine telefoon ook nog bruikbaar is?

 

Wat klanten willen verschilt per klant. Sommigen willen snel iets voor weinig, anderen willen voor weinig heel veel en veel klanten weten gewoon niet goed wat ze willen. Op wat voor klanten ga je je richten?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste knobbout,

 

dit topic verloopt nu van ervaringen gezocht met... naar zelfprofilering en verzoek om beoordeling van vaardigheden zonder referenties of portfolio. Als je wilt starten (of opschalen) met het concept uit je handtekening, lijkt het me een goed idee om dit te (laten) behandelen in een Wat vinden jullie van mijn...-topic.

 

Starters zijn in het algemeen een lastige doelgroep, misschien kun je je richten op bescheiden project websites?

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er is heel veel concurrentie op het gebied van webdesign. Veel websites worden tegenwoordig aan lage loonlanden uitbesteed.

 

Ik denk dat je tegenwoordig aan de volgende eisen moet voldoen: veel service bieden, goedkoop zijn, uitstekende SEO leveren, standaard responsive webdesign opleveren, uitgebreid pakket aan diensten hebben. En natuurlijk zowel thuis zijn in PHP, HTML-5, CSS, JS, Joomla en Wordpress, dan kom je een heel eind!

 

Tegenwoordig zie je veel webdesigners een goedkope prijs voor webdesign berekenen, gecombineerd met een maand-fee. uiteindelijk kom je dan als klant veel te duur uit! Dit zal ik dan ook afraden.

Voor goed- en goedkoop responsive webdesign moet u bij Webdesign Stunter in Amsterdam zijn! Ook voor SEO of een

generieke domeinnaam.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.