Ik heb vannacht het boekje "de difference map" van Bernadette Jiwa gelezen over hoe je klanten te bereiken. En blijkbaar is een succesfactor dat je je echt verdiept in wat je klanten willen.
Mijn case is de volgende: Na vele jaren lang in de bedrijfsmakelaardij succesvol actief te zijn geweest, kon ik in 2006 mijn eigen bedrijf verkopen aan een grote organisatie. Het was niet uit luxe maar net op tijd want anders was het vast anders afgelopen. Bij dat bedrijf nog enkele jaren als directeur gewerkt maar dat is natuurlijk moeilijk en toen de crisis in z'n volle hevigheid loskwam was ik een veel te dure jongen. M'n boeltje opgepakt en naar huis gegaan. Dat was in 2010. Vervolgens niet echt actief bezig geweest maar wel m'n registerinschrijving en permanente educatie bijgehouden waardoor ik nog steeds bevoegd ben om te taxeren en m'n titel te gebruiken.
In 2012 kriebelde het weer (ben nu 51 jaar) en een nieuw kantoor gestart onder een nieuwe naam. Daar kwamen wat oude opdrachtgevers op af en door klein te zijn en de volledige focus te hebben op de opdrachten tot verhuur en verkoop echt heel bijzondere dingen voor ze kunnen doen.
Mijn filosofie is dat ik niet te veel opdrachten wil hebben maar focus op een klein aantal opdrachten en daar stinkend je best voor doen. Dat gaat goed maar nog lang niet goed genoeg. Heel raar is dat ik van iedereen hoor dat de gevestigde makelaars zitten te slapen en er is veel kritiek op die makelaars. Ik denk overigens terecht. Want toen ik een opdracht aannam om bedrijfsunits te verhuren die al vanaf de nieuwbouw in 2007 leeg stonden en ik deze binnen 4 maanden had verhuurd, verwachtte ik dat meer beleggers/eigenaren/opdrachtgevers voor bedrijfsmatig vastgoed zouden volgen. Dat gebeurt dus maar weinig.
Wat is er aan de hand? Wel klagen over de makelaar maar niet willen overstappen naar een actievere makelaar?
Ik heb een prachtige website, twitter, Linkedin en hou dat allemaal goed bij. Maar de opdrachtgevers vinden me blijkbaar niet. Ik ben lid van de plaatselijke bedrijfskring etc. etc.
Het lijkt wel of de hazen ineens anders lopen. Ik heb dus te weinig opdrachten in portefeuille omdat ik bijna alles heb verkocht/verhuurd.
Het enige is dat ik gewoon vanuit huis werk. Zou ik dan toch een kantoor moeten openen? Ik zie daar zelf geen toegevoegde waarde. Immers in 2010 kwam er al niemand fysiek meer op kantoor.
En vooralsnog heb ik er geen commentaar op gehad.
Het moet dus wel aan mijn marketing liggen. Ik zie dat mijn website veel wordt bezocht vanuit mijn vestigingsplaats maar geen telefoontjes.
Adverteren in kranten geloof ik niet meer in, dus hoe ga ik nu meer klanten krijgen?
Hier de vraag gesteld omdat er veel ondernemers zitten die denk ik ook vastgoed hebben. Op welke criteria selecteren jullie een bedrijfsmakelaar?
Wat zijn sleutelwoorden om jullie te bereiken?
Hoe kan ik duidelijk maken dat ik m'n godvergeten best wil doen om je pand te verkopen/verhuren?
En met name dat ik alle aandacht wil geven.
Een heel verhaal. Excuses daarvoor.
Maar wellicht komt iemand met een briljant idee hoe ik jullie kan bereiken? En wat jullie willen dat een bedrijfsmakelaar doet. Wat voor beeld je daar bij hebt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bedrijfsmakelaar
Bedrijfsmakelaar
Ik heb vannacht het boekje "de difference map" van Bernadette Jiwa gelezen over hoe je klanten te bereiken. En blijkbaar is een succesfactor dat je je echt verdiept in wat je klanten willen.
Mijn case is de volgende: Na vele jaren lang in de bedrijfsmakelaardij succesvol actief te zijn geweest, kon ik in 2006 mijn eigen bedrijf verkopen aan een grote organisatie. Het was niet uit luxe maar net op tijd want anders was het vast anders afgelopen. Bij dat bedrijf nog enkele jaren als directeur gewerkt maar dat is natuurlijk moeilijk en toen de crisis in z'n volle hevigheid loskwam was ik een veel te dure jongen. M'n boeltje opgepakt en naar huis gegaan. Dat was in 2010. Vervolgens niet echt actief bezig geweest maar wel m'n registerinschrijving en permanente educatie bijgehouden waardoor ik nog steeds bevoegd ben om te taxeren en m'n titel te gebruiken.
In 2012 kriebelde het weer (ben nu 51 jaar) en een nieuw kantoor gestart onder een nieuwe naam. Daar kwamen wat oude opdrachtgevers op af en door klein te zijn en de volledige focus te hebben op de opdrachten tot verhuur en verkoop echt heel bijzondere dingen voor ze kunnen doen.
Mijn filosofie is dat ik niet te veel opdrachten wil hebben maar focus op een klein aantal opdrachten en daar stinkend je best voor doen. Dat gaat goed maar nog lang niet goed genoeg. Heel raar is dat ik van iedereen hoor dat de gevestigde makelaars zitten te slapen en er is veel kritiek op die makelaars. Ik denk overigens terecht. Want toen ik een opdracht aannam om bedrijfsunits te verhuren die al vanaf de nieuwbouw in 2007 leeg stonden en ik deze binnen 4 maanden had verhuurd, verwachtte ik dat meer beleggers/eigenaren/opdrachtgevers voor bedrijfsmatig vastgoed zouden volgen. Dat gebeurt dus maar weinig.
Wat is er aan de hand? Wel klagen over de makelaar maar niet willen overstappen naar een actievere makelaar?
Ik heb een prachtige website, twitter, Linkedin en hou dat allemaal goed bij. Maar de opdrachtgevers vinden me blijkbaar niet. Ik ben lid van de plaatselijke bedrijfskring etc. etc.
Het lijkt wel of de hazen ineens anders lopen. Ik heb dus te weinig opdrachten in portefeuille omdat ik bijna alles heb verkocht/verhuurd.
Het enige is dat ik gewoon vanuit huis werk. Zou ik dan toch een kantoor moeten openen? Ik zie daar zelf geen toegevoegde waarde. Immers in 2010 kwam er al niemand fysiek meer op kantoor.
En vooralsnog heb ik er geen commentaar op gehad.
Het moet dus wel aan mijn marketing liggen. Ik zie dat mijn website veel wordt bezocht vanuit mijn vestigingsplaats maar geen telefoontjes.
Adverteren in kranten geloof ik niet meer in, dus hoe ga ik nu meer klanten krijgen?
Hier de vraag gesteld omdat er veel ondernemers zitten die denk ik ook vastgoed hebben. Op welke criteria selecteren jullie een bedrijfsmakelaar?
Wat zijn sleutelwoorden om jullie te bereiken?
Hoe kan ik duidelijk maken dat ik m'n godvergeten best wil doen om je pand te verkopen/verhuren?
En met name dat ik alle aandacht wil geven.
Een heel verhaal. Excuses daarvoor.
Maar wellicht komt iemand met een briljant idee hoe ik jullie kan bereiken? En wat jullie willen dat een bedrijfsmakelaar doet. Wat voor beeld je daar bij hebt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46946-wat-willen-ondernemers-van-een-bedrijfsmakelaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag