• 0

Is dit iets voor een patent? Of alleen een hulpmiddel?

Gast janjaap420

Goedendag, ik heb naar mijn idee iets bedacht wat het goed op de markt zou doen. Om de richting aan te geven.... het is een voorwerp wat je op een bepaalde manier kan instellen/positioneren/draaien en zodoende vergeet je niet waar je met een bepaalde handeling gebleven was en zodoende kun je de volgende handeling goed doen. Je hoeft dus niet te onthouden waar je gebleven was. Hopelijk een beetje duidelijk zo????

Is dit nu een uitvinding? Naar mijn idee is het gewoon een hulpmiddeltje. Zou hier een patent voor moeten worden aangevraagd, zou id-nl me hier verder mee kunnen helpen?

 

Mvg Jan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom janjaap420

 

Als het iets technisch is, waar het wel op lijkt , kun je het patenteren.

ID.nl is één van de mogelijkheden, ook senter novem kun je raadplegen

Verder kun je bij de NOVU om advies vragen ,dat is de Nederlandse Orde van Uitvinders.

 

Stel jezelf eerst een aantal vragen.

Waarom zou het goed verkopen ?

Is er al een soortgelijke oplossing ?

Hoe groot is de markt ?

wat kost het om het te produceren ?

Hoe wil je het gaan verkopen, hoe ga je je doelgroep bereiken?

Dat zijn er een paar zo uit de losse mouw ?

Moet het wel gepatenteerd worden ?

 

Verder kun je ook overwegen om een saan één of meerdere businessplan wedstrijden mee te doen.

Van de wek kwam de ING prijs voorbij, er is een draadje over een project in Amsterdam zuid oost.

Ook met New Venture kun je nog meedoen (ronde 2 sluiting 3 maart ? )

Ook al win je geen prijs netwerk uitbreiding en hulp bij het schrijven van een businessplan is het meer dan waard

 

Nog meer vragen ? stel ze gerust

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0
Gast janjaap420

Allereerst bedankt voor de snelle reactie! Of het iets technisch is vraag ik mij dus wel af... Je kunt mijn idee zien als een bord met vakjes. Stel de vakjes A,B en C. Middels een punaise kun je aangeven waar je ergens mee gebleven was en wat de volgende actie moet worden. Stel dat de punaise stond in B dan moet je volgende keer C doen. Na C gedaan te hebben moet hier de punaise dus ook worden geplaatst. En volgende keer is A aan de beurt, enz. Is dit dan technisch? En zo niet is er dan geen patent voor aan te vragen?

 

En ik denk dat met mijn toepassing (wel iets anders dan hierboven, maar idee is wel zo) er absoluut grote markt voor is!

 

Nav vraag : Moet het wel gepatenteerd worden ? dat vraag ik me dus af......

 

Vr gr Jan.

Link naar reactie
  • 0

Het is lastig om zo een goed antwoord te geven zonder dat alles op tafel komt.

Uit de beschrijving krijg ik het idee dat het om een soort planbord gaat,iets dergelijks bestaat er in zeer vele vormen.

Begin anders eens met wat zoeken in de octrooi database van espacenet. www.espacenet.com

Kijk eens of je hier iets in kunt vinden dat enigzins in de richting komt.

Mogelijk kun je gebruik maken van het modelrecht en het copyright. Soms kun je iets beschermen door een combinatievan revhten.

Verder is het handig om een pakkende naam te hebbenvoor het product en deze te registreren bij het merkenbureau.

 

Je merkt al , er zit een heel verhaal achter met allerlei complicaties.

Ga eerst eens in de espacenet database zoeken en kom dan gerust weer met je volgende vraag.

Link naar reactie
  • 0

Hai JanJaap,

 

Naast de dingen die Merkava al heeft aangereikt, check eens : bestaat er al zo iets als dit ? Het komt dan vaak voor dat uitvinders/bedenkers denken dat er natuurlijk NIETS is dat kan tippen aan hun uitvindingen, maar probeer het maar toch.

Als die concurrerende dingen ook een patent hebben, dan is de kans groot dat je idee ook een patent kan hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.