• 0

Ik heb elders op dit forum iemand een reactie zien geven over het feit dat er geen jaarrekening ingediend hoeft te worden over het lopende jaar indien een BV tijdens het lopende jaar geliquideerd wordt?

 

Ik kon hier echter geen bron van informatie bij vinden en vraag me dan ook af hoe het precies zit. Ik ben namelijk voornemens een BV te liquideren, maar ik stuit op nog wat (misschien simpele) vragen.

 

1. Moet er een jaarrekening opgesteld worden over 2014 als ik de BV nog dit jaar liquideer?

2. Dienen de notulen door een accountant worden opgesteld/ondertekend indien er 2 aandeelhouders zijn?

 

Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele opheldering.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47085-jaarrekening-bij-liquidatie/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Sincity

 

1. ja. Deponering van jaarstukken blijft verplicht ook over het jaar van liquidatie.

2. Nee. Accountant is niet verplicht. Al heb je 2.598 aandeelhouders in 1 BV.

 

Zie ook https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/91

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 35 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.