Even een vraag. Ik ben van plan iemand in dienst te nemen in mijn BV en deze voor 3 maanden te verhuren aan een groot bedrijf die deze persoon graag wil inhuren van mij.
De bedoeling is een arbeidscontract met bepaalde duur voor 3 maanden en met optie op verlenging.
De persoon in kwestie is een half jaar werkeloos en blij weer aan de bak te komen.
Echter:
1. Ik ben niet officieel een uitzendbureau dus kan ik dit zomaar doen?
2. Als de persoon in kwestie na 6 maanden weer geen werk heeft hoe zit het dan met de WW uitkering via de UWV van die persoon?
3. Op het loonheffing formulier moet ik ook aangeven of het 'uitzenden' betreft. Aangezien ik officieel geen uitzendbureau ben vraag ik me af wat eea uit maakt. C.q. wat de consequenties zijn? Ik huurde tot nu toe alleen zzp-ers in of mensen in dienst bij andere bedrijven.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gerard G
Gerard G
Iedereen nog de beste wensen voor 2015!
Even een vraag. Ik ben van plan iemand in dienst te nemen in mijn BV en deze voor 3 maanden te verhuren aan een groot bedrijf die deze persoon graag wil inhuren van mij.
De bedoeling is een arbeidscontract met bepaalde duur voor 3 maanden en met optie op verlenging.
De persoon in kwestie is een half jaar werkeloos en blij weer aan de bak te komen.
Echter:
1. Ik ben niet officieel een uitzendbureau dus kan ik dit zomaar doen?
2. Als de persoon in kwestie na 6 maanden weer geen werk heeft hoe zit het dan met de WW uitkering via de UWV van die persoon?
3. Op het loonheffing formulier moet ik ook aangeven of het 'uitzenden' betreft. Aangezien ik officieel geen uitzendbureau ben vraag ik me af wat eea uit maakt. C.q. wat de consequenties zijn? Ik huurde tot nu toe alleen zzp-ers in of mensen in dienst bij andere bedrijven.
Wat adviseert U mij?
Gerard Groenewegen
http://nl.linkedin.com/in/gerardgroenewegen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48095-verhuren-of-uitzenden-en-wat-maakt-het-uit/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag