• 0

Analysetool (software) in de markt zetten

Beste forumleden,

 

Al jaren lees ik vol interesse en bewondering mee op dit forum om te leren van ondernemers, reacties, plannen etc. Door weinig ervaring in het ondernemen zelf voelde ik mij niet geroepen om mijn geringe kennis te delen, ik hoop dat dit in de toekomst wel anders zal worden, aangezien ik een korte tijd geleden een mooie kans heb gekregen.

 

Ik heb de mogelijkheid om een (reeds bestaande) analysetool in de markt te gaan zetten. Het betreft een online-tool voor ondernemers (van een bedrijf met 2 medewerkers tot een bedrijf met 1000 medewerkers) om doelstellingen en resultaten te kunnen analyseren.

 

Uiteraard heeft dit product bepaalde belangrijke onderscheidende voordelen t.o.v. de concurrenten en ga ik me op een bepaalde doelgroep volledig richten. Echter denk ik (op dit moment) dat dit niet relevant is voor mijn vraag.

 

Ik twijfel namelijk al lange tijd naar de manier waarop ik deze software het beste kan verkopen. Via een strakke en perfecte website waarop organisaties de software kunnen aanschaffen/downloaden, of door simpelweg bij bedrijven langs te gaan, mijn product te presenteren en zo een netwerk op te bouwen.

 

Het eerste betekent een sterke marketingcampagne om bedrijven op de website te krijgen en vervolgens over te laten gaan tot de koop. Het tweede betekent een langdurig traject van bellen, mailen, proberen ergens binnen te komen en vervolgens nog eens proberen te overtuigen.

 

Ik hoef niet zozeer een advies van hoe ik het precies moet aanpakken en hoe ik de business moet gaan runnen, maar misschien kunnen jullie mij advies geven over welke overwegingen ik in gedachten moet houden bij het bepalen van een dusdanige strategie??

 

Alvast bedankt voor uw reactie.

 

Enige aanvullende info:

- Product is al ontwikkeld (wordt alleen weinig mee gedaan door bedrijf i.v.m. tekort aan tijd)

- Enkele bedrijven gebruiken het product al naar tevredenheid

- +- 3 a 4 verkopen per maand zou in beginfase voldoende zijn qua kosten/baten

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als dat bedrijf te weinig tijd heeft om iets met dat product te doen, hebben ze dan wel voldoende tijd voor ondersteuning en onderhoud? Hoeveel bedrijven kunnen zij op dat gebied aan als jij een succesvol verkoper blijkt te zijn?

 

Word jij verantwoordelijk voor het klantcontact met de bedrijven waar je de software aan verkoopt en kloppen ze dus bij jou aan als de ondersteuning onvoldoende is?

Link naar reactie
  • 0

Dit hangt helemaal af van wat je software en businessmodel zijn. Kun je daar meer over vertellen, zodat we echt mee kunnen denken?

 

- Wat voort soort software is het (je zegt downloaden, dus het is geen webbased applicatie?)

- Met welke software kan het gekoppeld worden?

- Met welke software concurreert het, en wat is daar het business- prijs- en distributiemodel van?

- Wat is de LTV van een gemiddelde klant?

- Hoe is het geprijsd (eenmalig, licentie, per seat, ...)?

- Is er en zo ja, hoeveel, service nodig voor levering/inrichting/training/acceptatie/optimalisatie?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.