Ik heb al eerder een vraag gesteld over een BV, maar gezien er wat wijzigingen zijn in de situatie heb ik maar een nieuwe topic aangemaakt.
Voor een buitenlandse firma ( rechtsvorm vergelijkbaar met een B.V.) moet ik een filiaal opzetten in Nederland. Hierbij heb ik enkele vragen waarop ik hoop dat jullie mij antwoorden kunnen geven;
a) De buitenlandse firma zal 100% van de aandelen van de nieuw op
te zetten BV bezitten, er zal dus 1 aandeelhouder zijn.
Is dit uberhaupt toegestaan? Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk. Kan een buitenlandse firma als een holding functioneren? ....
b) Gezien ik geen aandelen in de nieuwe BV zal hebben, maar deze
wel hoor te vertegenwoordigen (directeur) tegen financiele vergoeding
zou ik - voor zover ik heb kunnen lezen - hoofdelijk aansprakelijk zijn
tot op het moment dat de BV i.o. overgaat in een volledige BV
rechtsvorm. In deze tussenfase zou ik dus alle risico's lopen en hier
heb ik dan ook weinig zin in - juist omdat ik geen aandelen in de firma
krijg. Uiteraard ga ik er niet van uit dat er iets fout zal gaan, maar het
feit dat ik een dergelijk risico zou lopen voor andermans firma bevalt
me dan ook niets. Wat is hier tegen te doen, wat voor oplossingen of
work-arounds zijn hier te verzinnen?
c) Wat wordt van een buitenlandse rechtspersoon of firma vereist om
een BV op te kunnen zetten? (behalve een verklaring van de staat van goed gedrag)
d) Tenslotte zit ik te dubben wat voor salarissen gemiddeld worden uitbetaald als het gaat om een directie functie waarin ik zeker in het begin voor alles verantwoordelijk ben en alles zelf moet regelen. Gezien er binnen een jaar personeel aan zal worden genomen zullen deze verantwoordelijkheden alleen maar stijgen. Aandelen zitten er helaas niet in, wel provisie op de verkopen gedaan door deze filiaal. Ook vwb provisie vraag ik mij af wat redelijk is om te vragen... Als iemand mij hierover kan adviseren, heel graag. Liefst via een privebericht of chat gezien hier wellicht wat meer info voor nodig is, maar mag ook hier op forum.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
3amp
3amp
Ik heb al eerder een vraag gesteld over een BV, maar gezien er wat wijzigingen zijn in de situatie heb ik maar een nieuwe topic aangemaakt.
Voor een buitenlandse firma ( rechtsvorm vergelijkbaar met een B.V.) moet ik een filiaal opzetten in Nederland. Hierbij heb ik enkele vragen waarop ik hoop dat jullie mij antwoorden kunnen geven;
a) De buitenlandse firma zal 100% van de aandelen van de nieuw op
te zetten BV bezitten, er zal dus 1 aandeelhouder zijn.
Is dit uberhaupt toegestaan? Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk. Kan een buitenlandse firma als een holding functioneren? ....
b) Gezien ik geen aandelen in de nieuwe BV zal hebben, maar deze
wel hoor te vertegenwoordigen (directeur) tegen financiele vergoeding
zou ik - voor zover ik heb kunnen lezen - hoofdelijk aansprakelijk zijn
tot op het moment dat de BV i.o. overgaat in een volledige BV
rechtsvorm. In deze tussenfase zou ik dus alle risico's lopen en hier
heb ik dan ook weinig zin in - juist omdat ik geen aandelen in de firma
krijg. Uiteraard ga ik er niet van uit dat er iets fout zal gaan, maar het
feit dat ik een dergelijk risico zou lopen voor andermans firma bevalt
me dan ook niets. Wat is hier tegen te doen, wat voor oplossingen of
work-arounds zijn hier te verzinnen?
c) Wat wordt van een buitenlandse rechtspersoon of firma vereist om
een BV op te kunnen zetten? (behalve een verklaring van de staat van goed gedrag)
d) Tenslotte zit ik te dubben wat voor salarissen gemiddeld worden uitbetaald als het gaat om een directie functie waarin ik zeker in het begin voor alles verantwoordelijk ben en alles zelf moet regelen. Gezien er binnen een jaar personeel aan zal worden genomen zullen deze verantwoordelijkheden alleen maar stijgen. Aandelen zitten er helaas niet in, wel provisie op de verkopen gedaan door deze filiaal. Ook vwb provisie vraag ik mij af wat redelijk is om te vragen... Als iemand mij hierover kan adviseren, heel graag. Liefst via een privebericht of chat gezien hier wellicht wat meer info voor nodig is, maar mag ook hier op forum.
Alvast bedankt.
Gr.
Stepan
3 AM Productions - New media design & services
http://www.3amp.com/
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4811-opzetten-bv-voor-een-buitenlander/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag