• 0

De Margeregeling mbt goederen van particulieren

Goedenavond heren & dames van het hogere niveau ;D

 

Een BTW vraag : mijn klant heeft een witgoed reparatie bedrijf wat ook incidenteel wel eens een nieuwe machine levert als de oude niet meer gerepareerd kan worden. De klanten in deze vraag zijn altijd particulieren. De oude wordt dan altijd netjes meegenomen en gaat of naar de sloop of wordt gebruikt voor eventuele onderdelen. Nu kwam het plan op tafel om deze machines helemaal op te knappen (mits economisch rendabel) en dan weer door te verkopen.

 

Nu heeft de Belastingdienst daar de Margeregeling voor in het leven geroepen om te voorkomen dat er twee keer over hetzelfde goed de volle mep aan BTW in rekening wordt gebracht. Hoe de Margeregeling werkt is me duidelijk, ik vraag me alleen af hoe het dan werkt als de machine gratis meegenomen mag worden. In feite is de inkoopprijs dan natuurlijk nul. Houdt dit in dat er dan alsnog over het volledige bedrag BTW in rekening moet worden gebracht?

 

Ik heb uiteraard Google er al op nageslagen maar wordt daar niet echt wijzer van ...

 

met vriendelijke groet,

 

Paul Deley

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hoe de Margeregeling werkt is me duidelijk, ik vraag me alleen af hoe het dan werkt als de machine gratis meegenomen mag worden. In feite is de inkoopprijs dan natuurlijk nul. Houdt dit in dat er dan alsnog over het volledige bedrag BTW in rekening moet worden gebracht?

Yep, zo werkt het. Als je niks betaalt, is er geen verschil tussen wel of niet margeregeling toepassen.

Link naar reactie
  • 0

Een BTW vraag : mijn klant heeft een witgoed reparatie bedrijf

 

Beste Paul,

 

uit deze zin leidt ik af dat je deze vraag niet voor jezelf stelt maar ten behoeve van een (betalende) klant.

 

Daarom ga ik deze vraag sluiten. Het is op Higherlevel namelijk niet toegestaan vragen te stellen ten behoeve van eigen klanten.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.