• 0

Backup plan: instructeur worden/lesgeven

Het is misschien allemaal wat voorbarig maar ik stel mij de vraag: wat ga ik doen binnen 10j, 20j, 30j,...?

 

Momenteel heb ik een redelijk fysieke job, we zullen allemaal langer moeten werken (70+?), geen zin om pensioen te gaan; wat moet je dan ganser dagen doen? liever bezig blijven maar op een rustiger tempo ...

 

Daarom vroeg ik me af of het een idee zou zijn om van ondernemer/freelancer langzaam te evolueren richting instructeur worden/lesgeven aan anderen in het eigen vakgebied? In mijn geval bijvoorbeeld techniek (elektriciteit, weegtechniek).

 

Mogelijk andere mensen die hierover nadenken, ervaring hebben met opleiding geven,...?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om daar nu al over na te denken is altijd goed, leraar in de techniek, daar zijn natuurlijk meer mogelijkheden voor.

 

Leraar in het avondonderwijs, of leraar in nieuwe technieken, denk aan domotica systemen, of iets dichterbij je vakgebied, waarbij je niet voor de klas komt, system-integrator waarbij je het plaatsen van componenten overlaat aan de jongeren en de besturingen en het automatiseren ervan zelf doet.

 

Het zijn dingen waar ik zelf ook wel over nadenk, er zijn mogelijkheden genoeg, je zou ook eens als gastdocent voor een klas kunnen gaan staan, gewoon om te beleven hoe het voelt.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vroeger gaf ik regelmatig opleiding na installatie van nieuwe machines. Ik zie mezelf nu niet direct voor de klas staan, liever op de werkvloer in de praktijk opleiding geven aan operatoren, onderhoudstechnici,...

 

@jeroen Ik ben waarschijnlijk dan niet echt een pure ondernemer; ik heb niet echt de ambitie om een 'echt' bedrijf met werknemers en zo uit te bouwen.

Of het zou moeten zijn dat ik ooit een goed idee heb om een compleet eigen product te ontwikkelen en te fabriceren maar momenteel geen inspiratie :)

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.