• 0

Fiscale eenheid bij franchise

Hallo Allemaal,

 

Mijn bv (waarvan ik enige aandeelhouder) is voornemens een fiscale eenheid btw te vormen met de werkmaatschappij waarmee deze bv een franchisecontract heeft. Ik vraag me af of er wel een financiele verwevenheid bestaat tussen de bv en de werkmaatschappij. Overigens is de werkmaatschappij ook een bv als rechtsvorm. De bv en de werkmij voldoen overigens wel aan de andere 2 verwevenheden voor het vormen van een fiscale eenheid btw. Daar twijfel ik dus ook niet aan.

 

De bv heeft een deelneming van 25% in de werkmaatschappij (25% van de aandelen), dat is minder dan de eis van meer dan 50%. In de franchiseovereenkomst is opgenomen dat de 25% van de aandelen wel 75% van de zeggenschap in de werkmij vertegenwoordigen. De werkelijke zeggenschap en stemrechten zijn voor meer dan 50% in handen van de bv dus. Weet iemand mij hiermee te helpen. Het vormen van een fiscale eenheid btw is zeer wenselijk gezien de voordelen.

 

Alvast bedankt.

 

Mvg,

 

Geert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze vraag lijkt verdacht veel op de vraag die je al eerder stelde. Je vraag was daarin overigens al beantwoord. Mocht je het daar niet mee eens zijn, kun je natuurlijk altijd gewoon een fiscale eenheid aanvragen bij de Belastingdienst. Dan weet je het ook meteen zeker.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=55390;start=0#msg510206

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Hallo Geert,

 

"second opinions", of multi-posting is niet de bedoeling op ons forum, als je nog andere meningen wilt horen kun je in je andere topic ook gewoon vragen of er nog mensen zijn die een andere mening hebben of nog andere inzichten kunnen aandragen.

 

Ik sluit dit topic om te voorkomen dat op meerdere nagenoeg dezelfde discussie loopt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.