• 0

VOF contract verdeling eerste jaar

Ik wil samen met iemand een nieuw bedrijf opzetten. We hebben de intentie om obv een urenverdeling de resultaten te verdelen. Echter, het eerste jaar zal ik in verhouding veel meer tijd in het project steken dan de andere partij kan. Als we winst maken is dat geen probleem maar wat als we zoals verwacht wordt de nullijn aanhouden. Dan heb ik alle tijd erin gestoken en wordt daarvoor niet "beloond". De andere lift dan als het ware op mijn investering van het eerste jaar en geniet van de toekomstige jaren. Lijkt mij niet helemaal "fair". Heeft iemand daar suggesties voor om dit in een ander vat te gieten? Bijv. de eerste 3 jaren uren bijhouden en na afloop hiervan de verdeling te maken, of onderlinge uren wegstrepen en deze te verrekenen tegen een tarief? Of zijn er nog andere varianten? Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hou wel in de gaten of je hier zo'n groot punt van wilt maken, zeker als het later wel rechttrekt. Soms moet je wat aan een ander gunnen, om zo een sterker gezamenlijk gevoel van ervoor willen gaan te creëren. Ik werk ook meer uren dan mijn zakenpartner, maar zonder zijn kennis en inzet zou ons bedrijf niet kunnen bestaan, dus is het mij meer dan waard om een 50-50 verdeling te hebben.

Link naar reactie
  • 0

Je snapt wat ik bedoel. Die VOF kun je net zo goed in het tweede jaar oprichten.

 

Ik probeer te achterhalen wat de waarde van de vennoot in het eerste jaar is, en waarom die wel gelijk staat aan een hoge winst, maar niet aan de arbeid die de vragensteller inbrengt. Als dat duidelijk is, is het vermoedelijk makkelijker een antwoord te geven.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.