• 0

Aangifte inkomstenbelasting

Een zzper neemt elke maand 2000 euro op van zijn zakelijke rekening als 'salaris vergoeding'. Ook betaald hij van zijn zakelijke rekening de aanslagen BD: premies vv +inkomensafh bijdrage.

 

Moet ik deze aangeven bij Box 1: prive onttrtekkingen? Zo ja alleen de opnames 'salaris'of ook de aanslagen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt een administratiekantoor voor zzp en mkb en daarnaast werk je in loondienst als assistent-controller. Dat je het antwoord op deze vraag niet weet komt daarom op mij bijzonder over.

 

Daarnaast zijn vragen voor klantdossiers volgens de forumregels niet toegestaan.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Excuus. Maar waarom schrijf je dan "Een zzper" en niet "Ik"? Zo zet je mensen wel op het verkeerde been natuurlijk, zeker als je een administratiekantoor hebt.

 

Maar ja, dat zijn allemaal privé uitgaven bij een eenmanszaak.

 

Vragen stellen en dingen leren is allemaal goed, maar dat je ondertussen werkzaam bent in een financiële functie en zelfs een administratiekantoor voert voor andere ondernemers baart me veel zorgen. Heb je enig idee welke problemen jij voor hun en voor jezelf veroorzaakt als je hun boekhouding en aangiftes niet heel goed op orde hebt?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig.

 

Als je deze vraag al stelt denk ik dat er vast nog wel een paar andere dingen aan de hand zijn waarvan je jezelf niet bewust bent. Ik adviseer je om voor het doen van je aangifte een goede boekhouder cq. financieel adviseur in te schakelen om samen met jou de boekhouding en de aangifte door te nemen. Kost een paar centen, maar dan heb je het keurig op orde en je kunt er bijzonder veel van leren!

 

(En ja, ik zie zelf ook de ironie: ik heb namelijk in mijn reactie hierboven antwoord gegeven op een fiscale vraag, terwijl ik zelf ook absoluut geen fiscaal expert ben. Foei, Ron! Maar deze vraag durfde ik nog wel aan, en het mooie van een forum als deze is dat ik snel genoeg op mijn vingers wordt getikt als ik onzin verkoop. Mijn administratie en aangifte doe ik in principe zelf, maar wel met streng advies en toezicht van een hele goede adviseur waarvan ik elke keer een hoop opsteek.)

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.