Dag,

Sinds een paar jaar heb ik een eigen onderneming als DJ/Producer, met inschrijving bij de Belastingdienst. Ik heb gewoon een btw-nummer, VAR-nummer, etc. Ik factureer dan ook maandelijks middels deze gegevens.

Nou verneem ik dat elke onderneming verplicht is ingeschreven te staan bij de KvK, lekker late to the party dus. Op zich vind ik dit geen punt om te doen, echter ben ik wel huiverig voor bijv. boetes en/of nadelen voor mij als ik me -te laat- inschrijf. Op internet kan ik over dergelijke consequenties nagenoeg niets vinden.

Ik zou graag horen wat de gang van zaken in een dergelijk geval is. Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49012-te-laat-inschrijven-kvk/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Het niet inschrijven terwijl je daartoe wel verplicht bent is een economisch delict (overtreding). (Zie art. 2 jo. art 1 onder 4 Wet op de economische delicten), hetgeen bestraft kan worden met hechtenis van ten hoogste zes maanden, taakstraf of geldboete van de vierde categorie (zie artikel 6)

Als de wiedeweerga inschrijven dus lijkt me, of stoppen. My 2 cents.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

• 0

Ga gewoon morgen naar de KvK en zet je allerblondste pruik op en zeg dat je dit jaar gestart bent, of nouja, mischien had je in het najaar van 2014 ook wel een klusje. De gemiddelde KvK-medewerker zwaait met een vingertje "niet meer doen hè!" en schrijft je gewoon in. Dat is althans mijn verwachting.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

• 0

Ik denk dat Marcel gelijk heeft. Zolang je niemand door dit verzuim hebt benadeelt denk ik niet dat er een sanctie op het "economisch delict" wordt uitgedeeld.

Zelf ook een keer een een "economisch delict" gepleegd door essentiële wijzigingen te veel laat door te geven aan de KVK. Dat is ook met een bestraffend vingertje afgehandeld.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar